۶۲تعاونی برای ساماندهی طرح ۵۵۰ هکتاری خوزستان تشکیل شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 دی 1397 | 08:41 ق.ظ
۶۲تعاونی برای ساماندهی طرح ۵۵۰ هکتاری خوزستان تشکیل شد کشاورزنیوز- مدیر طرح ایجاد ، استقرار و ساماندهی نظام های بهره برداری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان گفت: ۶۲ تعاونی تولید برای ساماندهی اراضی و بهره برداری مطلوب از زمین های کشاورزی زیر پوشش فاز اول این طرح تشکیل شد.

سعید اخلاصی در گفت و گو با خبرنگار افزود: در فاز نخست طرح کشاورزی مقام معظم رهبری ۲۴۵ هزار هکتار زیرکشت رفت که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار زیرپوشش تعاونی های تولید وابسته به تعاون روستایی خوزستان قرار گرفته است.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزیها تا پایان سال جاری حدود ۴۵هزار هکتار از زمین های باقی مانده زیر پوشش ۱۸تشکل تعاونی جدید قرار می گیرند.
وی ادامه داد: پیش بینی ها برای افزایش تولید بعد از اتمام طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رقمی بالغ بر ۹ میلیون تن درسال است که با تشکیل تعاونی ها ، گام مهمی در پایداری تولید و ایجاد اشتغال مولد در بخش کشاورزی خوزستان برداشته خواهد شد.
فاز اول طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری بالغ بر ۲۹۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام ، اواخر آبان ماه سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهوری به طور رسمی به بهره برداری رسید.
برای اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری که در سفر سال ۱۳۷۵ مقام معظم رهبری به خوزستان به تصویب رسید ۳.۵میلیارد دلار برآورد شده است.
در صورت تخصیص اعتبار فاز دوم این طرح و اجرای کامل آن تا سال ۱۴۰۰ ، مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان از ۱۵.۸میلیون فعلی به ۲۵میلیون تن خواهد رسید ضمن آنکه ۳۰۰هزار فرصت شغلی جدید نیز به وجود می آید.
فاز اول این طرح زیربنایی و ملی در دی ماه ۱۳۹۲ همزمان با سفر رئیس جمهوری به خوزستان با تخصیص ۱.۵میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی شتاب گرفت و هم اکنون این طرح در ۱۹شهرستان خوزستان اجرایی شده است.
با اجرای فاز دوم این طرح هشت شهرستان باقی مانده خوزستان که از این طرح بهره مند نشده اند زیرپوشش قرار می گیرند.
اجرای فاز دوم این طرح ملی ، ارزش محصولات کشاورزی و باغی خوزستان را از ۱۶۰هزار میلیارد فعلی به ۲۵۰هزار میلیارد ریال خواهد رساند.
نفت ، کشاورزی و دامداری سه منبع مهم و اصلی ثروت و سرمایه خوزستان به شمار می روند.

منبع:ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار