۹۰مرغداری درخوزستان به چرخه تولید برگشت

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 بهمن 1397 | 09:20 ق.ظ
۹۰مرغداری درخوزستان به چرخه تولید برگشت رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه دولت در سال های اخیر با روش های مختلف از مرغداران حمایت کرده گفت: امسال تاکنون۹۰ مرغداری در خوزستان به چرخه تولید برگشته است.

به گزارش کشاورزنیوز  کیخسرو چنگلوایی روز شنبه در نشست قرارگاه اقتصادی خوزستان در محل سالن اتاق اصناف اهواز بیان کرد: این تعداد مرغداری با دریافت سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود هفت درصد دوباره به چرخه تولید برگشتند.
وی گفت: هر زمان مرغداران قیمت مرغ را کاهش دادند ما هم وظیفه داریم در همه شرایط از مرغ داران حمایت کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه اجازه ندادیم مرغ از استان های دیگر وارد استان شود تا مرغداران متضرر نشوند، بیان کرد:از مرغداران حمایت کردیم، آنها هم باید مشارکت لازم را داشته باشند و قیمت مرغ تولیدی را کاهش دهند.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز خطاب به مرغداران بیان کرد: در سال ۹۰ و ۹۱ بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به مرغداران خوزستان برای رونق تولید آنها پرداخت شد.
محمد مشکورزاده ادامه داد: همانطور که تعهد دادیم از تولید کننده حمایت کنیم ، تعهد داریم مصرف کننده را هم حمایت کنیم؛ قیمت تمام شده مرغ خوزستان از استان‌های دیگر کمتر است اما چون درست مدیریت نمی شود به تصمیم مرغداران قیمت مرغ در خوزستان در مقایسه با استان های دیگر بالاتر است.
برای تعدیل قیمت مرغ کشتار روز در بازار خوزستان مصوب شده بود که قیمت مرغ در بازار خوزستان هر کیلوگرم ۱۱۹ هزار ریال باشد که به دلیل مخالفت مرغداران افزایش آن به ۱۲۵ هزار ریال مصوب شد.
پیش از این قیمت هر کیلوگرم مرغ در خوزستان تا۱۴۰ هزار ریال افزایش یافته بود.
در حدود ۹۰۰ واحد مرغداری در خوزستان فعال است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار