با حجتی اختلاف نظر دارم / بعید می دانم در تعاون روستایی بمانم

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1397 | 07:52 ق.ظ
با حجتی اختلاف نظر دارم / بعید می دانم در تعاون روستایی بمانم این اتفاقات ناشی از مسائل پشت پرده ای دیگر دارد.

با گذشت قریب به دو ماه از استعفا یا عزل محترمانه علی اوسط هاشمی مرد مقتدری که قصد تحولات بنیادین در سازمان تعاون روستایی را داشت بنا به اتفاقات عجیب و غریبی که این روزها در سازمان تعاون روستایی کشور رخ می دهد و به منظور رمزیابیِ دلیل این اتفاقات، دهقان نیوز ناچار است مصاحبه منتشر نشده ای که در زمان ریاست اوسط هاشمی در این سازمان با وی داشته است را منتشر نماید تا در روزهای آینده وقایع اخیر در تعاون روستایی کشور را موشکافانه تحلیل نماید. اتفاقاتی که بنظر می رسد ناشی از ضعف شیرزاد مدیرعامل تعاون روستایی کشور بعنوان یک مدیر تکنوکرات و متخصص به مسئولیت خود نیست بلکه ناشی از مسائل پشت پرده ای دیگر دارد که در روزهای آینده به آن خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است این مصاحبه در تاریخ ۳۰ فروردین ۹۷ انجام شد ولی به درخواست اکید علی اوسط هاشمی، کشاورزنیوز بنا به تعهدات اخلاقی خود از انتشار مصاحبه در آن بازه زمانی خودداری نمود ولی اکنون بعد از گذشت قریب دو ماه و خروج اوسط هاشمی از تعاون روستایی کشور و بدنه وزارت جهاد کشاورزی که قاعدتا باعث رفع معذوریت های اخلاقی و اداری ایشان شده است، کشاورز نیوز در راستای پیگیری وقایع تاسف بارِ اتفاق افتاده در تعاون روستایی کشور که مجددا تاکید می گردد ناشی از نگاه ابزاری مقامات ارشد وزارتخانه از این سازمان کشاورز محور جهت حل مشکلات سیاسی خود می باشد و نه ضعف یا ناتوانی شیرزاد مدیر جوان و پر انگیزه این سازمان، این مطلب را منتشر و در روزهای آینده با دلایل و شواهد این ادعا را اثبات خواهد کرد.

البته کشاورز نیوز به جد اعتقاد دارد اگر شیرزاد تحت فشارهای بیرونی مقامات ارشد وزارتخانه و خواسته های غیرمتعارف قرار نگیرد و او را در انجام وظایفش آزاد بگذارند می تواند تحولات بزرگی را در تعاون روستایی کشور ایجاد کند.

پیگیری این پرونده در روزهای آینده ادامه داد …

 

متن مصاحبه علی اوسط هاشمی مدیرعامل وقت تعاون روستایی کشور با دهقان نیوز در تاریخ ۳۰ فروردین ۹۷

مدیرعامل تعاون روستایی کشور در گفتگو با دهقان نیوز:

با حجتی اختلاف نظر دارم / بعید می دانم در تعاون روستایی بمانم

مدیرعامل تعاون روستایی کشور در گفتگو با دهقان نیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل استعفای وی از این سازمان گفت: با وزیر جهاد کشاورزی تقابل ندارم ولی اختلاف نظر و اختلاف رویه دارم.

علی اوسط هاشمی افزود: با توجه به مسائلی که پیش آمده است بعید می دانم در تعاون روستایی بمانم و ماندنم در این سازمان سخت شده است. البته اختلاف طبیعی است و باید مدیریت شود. پیشرفت در تعاون روستایی زمانی حاصل می شود که درک مشترک، تفاهم و تضارب آرا وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تعاون روستایی با رسالت اصلی خود فاصله زیادی پیدا کرده و عملا در حاشیه مانده است گفت: تعاون روستایی نیازمند تحول و تغییر در جایگاه است.

وی گفت: نگاه ما در آغاز ورود به تعاون روستایی بر مبنای ایجاد تغییرات منطبق با شرایط روز بود اما متاسفانه فشارهای بیرونی و روانی به دیدگاههای ما در سازمان تعاون روستایی احاطه داشت.

مدیرعامل تعاون روستایی کشور با تاکید بر اینکه نیازمند شبکه ملی توزیع در بازار کشاورزی هستیم گفت: این شبکه می تواند هم تولیدکننده را از این وضع نجات دهد هم از طرفی فعالیت کسانی که بازار کشاورزی را آلوده می کنند را محدود کند و از سویی حمایت از حقوق مصرف کننده را هم در نظر می گیرد.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه همیشه نمی شود با خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی، بازار کشاورزی را کنترل و تنظیم کرد گفت: باید تدابیر ما به سمت و سویی حرکت کند که بازار سالم در کشاورزی شکل بگیرد و کمتر شاهد تزلزل و بی ثباتی باشیم که این موضوع نیازمند یک نگاه بزرگ است و بعضا برخی با این نگاه موافق نیستند و در برابر آن مقاومت می کنند.

وی با اشاره به ظرفیت فراوان کشور در بخش کشاورزی گفت: برای نمونه در غیر فصل کشت می توان گوجه فرنگی را تولید کرد اما همین محصول را کیلویی ۲۵۰ تومان از کشاورز خریداری می کنند ولی در بازار کیلویی ۲۰۰۰ تومان به دست مصرف کننده می رسد و این خلا حاصل کم برنامگی یا بهتر بگویم عدم تدبیر است. این موضوع باعث رشد قارچ گونه کسانی شده که در مسیر پیشرفت بازار کشاورزی خلل وارد می کنند. ما معتقدیم این خلاها نباید باعث آسیب و شکست در بازار محصولات کشاورزی شود.

وی با تاکید بر ورود دانش آموختگان کشاورزی به روستاها گفت: ما صرفا مامور به تولید نیستیم بلکه باید از تولید هم حمایت کنیم. فرصت برای کار در بازار کشاورزی کشور فراوان است البته نیازمند اراده ای هستیم تا فضایی آرام و با ثبات را در این بازار شکل بدهد.

مدیرعامل تعاون روستایی کشور تاکید کرد: در تعاون روستایی باید شرکت های دولتی از مسیر خارج شوند و مردم محور باشیم و باور به مردم را تقویت کنیم. تعاون روستایی تنها نهادی است که نام روستا روی آن است اما عملا این سازمان ضعیف است و می بینیم که روستاها روز به روز در حال زوال و نابودی هستند.

اوسط هاشمی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار دهقان نیوز مبنی بر مطرح شدن نام وی بعنوان یکی از گزینه های شهرداری تهران هم گفت: این گمانه زنی ها حاصل لطف مردم و دوستان است ولی بنده گزینه شهرداری تهران نیستم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار