۸۷ درصد امنیت غذایی کشور در داخل تامین می شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 14 اسفند 1397 | 09:27 ق.ظ
۸۷ درصد امنیت غذایی کشور در داخل تامین می شود قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با بیان اینکه اکنون ۸۷ درصد امنیت غذایی کشور با تکیه بر توان داخلی تامین می شود، گفت: با تلاش و زحمت کشاورزان می توانیم این میزان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی جوادی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در تالار بعثت افزود: در سال ۹۲ و با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، میزان تولید محصولات کشاورزی کشور ۹۷ میلیون تن بود که این میزان در پایان سال ۹۶ به ۱۲۲ میلیون تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید ۶۲ درصد امنیت غذایی کشور در داخل تولید می شد، گفت: در سال ۹۲ در بخش تامین امنیت غذایی ۳۸ درصدد به کشورهای خارجی وابسته بودیم که امروز این وابستگی به ۱۳ درصد کاهش یافته است و اکنون ۸۷ درصد امنیت غذایی کشور در داخل تامین می شود.

جوادی از تلاش ها و زحمات همه فعالان بخش کشاورزی قدردانی کرد و افزود: با تکیه بر توان داخل می توانیم بخش کشاورزی را به جایگاه واقعی خود برسانیم و در تولید محصولات هم به خودکفایی برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: کشور امروز شرایط ویژه ای دارد و دشمن وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ما شده اما با همراهی مردم این روزهای سخت نیز مانند همه روزهای سخت دیگر می گذرد.

جوادی اظهار داشت: با همه محدودیت هایی که در سال های اخیر داشتیم، فعالیت های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی در کشور شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار