جشنواره شکوفه های زردآلو در شهر منصوریه برگزار شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اسفند 1397 | 09:22 ق.ظ
جشنواره شکوفه های زردآلو در شهر منصوریه برگزار شد کشاورزنیوز-شهردار منصوریه بهبهان از برگزاری یک جشنواره رسانه ای با عنوان شکوفه های زردآلو در این شهر خبر داد

بهرام مکرمیان در گفتگو با خبرنگارمهر عنوان کرد: شهر منصوریه واقع در پنج کیلومتری شهر بهبهان، دارای جمعیت پنج هزار و ۷۰۰ نفری است. چندین قومیت مختلف استان در این شهر در حال زندگی و فعالیت هستند؛ یکی از عمده فعالیت‌های صورت گرفته در این منطقه از سالیان گذشته تا کنون باغداری و کشاورزی است.

وی افزود: در این زمان ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی در این شهر وجود دارد که عمدتاً در آنها باغ‌های میوه همچون زردآلو، سیب ترش مصری، توت، انجیر، انار و حتی موزه و عناب پرورش داده می‌شوند.

شهردار منصوریه تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر تناژ محصولات باغی این منطقه به شدت کاهش پیدا کرده و یکی از دلایل اصلی این موضوع نیز آفت زدگی است؛ سازمان جهاد کشاورزی استان و منطقه هیچ گونه توجهی به این معضل ندارند و همین مسئله میزان خسارت دیدگی باغداران را چندین برابر می‌کند. هیچ نوع فعالیتی از سوی این نهاد در راستای شناسایی این گونه آفت تا کنون صورت نگرفته است.

مکریان اظهار کرد: در سال‌های گذشته در چندین نوبت عملیات سمپاشی بر روی مزارع و باغات منطقه انجام می‌گرفت اما متاسفانه در سال‌های اخیر این فرایند نیز به فراموشی سپرده شد.

شهردار منصوریه گفت: این شهر پتانسیل بالایی برای تولید انواع میوه جات با کیفیت به منظور تامین نیاز استان و حتی فراتر از آن را دارد اما در این خصوص نیازمند عزمی جدی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی هستیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره شکوفه‌های زردآلو در این شهر گفت: این جشنواره به همت شهرداری منصوریه و به منظور آشنایی مردم استان با ظرفیت‌های خدادادی این منطقه برگزار شده است. به دنبال این هستیم تا از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری منطقه بهره ببریم.

منبع مهرخوزستان


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار