۱۴ روستای شهرستان کارون همچنان درگیر سیلاب هستند

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 | 11:06 ق.ظ
۱۴ روستای شهرستان کارون همچنان درگیر سیلاب هستند فرماندار شهرستان کارون گفت: ۱۴روستا در غرب و شرق شهرستان کارون همچنان درگیر سیلاب هستند و راه ارتباطی آن ها از بین رفته است.

معصومه خنفری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: سیل بند روستای ام الگصاص در این شهرستان همچنان باز است و یکی از دلایل جاری شدن سیلاب در غرب شهرستان کارون شکسته شدن این سیل بند است.
وی گفت: رودخانه ‘ام الگصاص’ در غرب این شهرستان وجود دارد که در گذشته سیل بندی در کنار این رودخانه ساخته شده بود که در سیلاب اخیر این سیل بند شکسته شد .
خنفری با اشاره به مسدود بودن مسیر بسیاری از روستاهای این شهرستان بر اثر سیلاب ادامه داد: در برخی از روستاها نیز مردم با شکستن جاده ها تلاش داشتند تا از ورود سیلاب به روستاهای خود جلوگیری کنند به همین دلیل با فروکش کردن سیلاب جاده های دسترسی بسیاری از روستاهای این شهرستان قطع شده و قایق هم امکان تردد در این روستاها را ندارد.
وی افزود: کارشناسان بنیاد مسکن از استان هرمزگان به عنوان استان معین این شهرستان برای ارزیابی خسارت های وارده از سیلاب در شهرستان کارون مستقر هستند.
فرماندار کارون درادامه با اشاره به اینکه خسارت ناشی از سیل در برخی روستاهای این شهرستان هنوز قابل تشخیص نیست ادامه داد: بسیاری از اهالی روستاهای این شهرستان از جمله روستای جنگیه با وجود فروکش کردن سیلاب به دلیل اینکه خانه های آن ها بر اثر سیلاب تخریب و نا ایمن شده است همچنان در اردوگاه های اسکان هستند .

 روستاهای شرق شهرستان کارون همچنان در تهدید سیلاب

فرماندار شهرستان کارون گفت: هنوز شرایط در شهرستان کارون عادی نشده است و سیلاب همچنان روستاهای شرق این شهرستان را که در کنار ۲ کانال ‘ بحره’ و ‘ ریزگردها ‘ قرار دارند تهدید می کند.( کانال بحره و کانال ریزگردها آب را به تالاب شادگان هدایت می کنند).
شهرستان کارون شامل ۵۳ روستای کوچک و بزرگ با حدود ۲۰۰هزار نفر جمعیت است.
در سیلاب اخیر بیش از ۶۰ روستای این شهرستان درگیر سیلاب شد و ۴۲ مدرسه در این شهرستان برای اسکان سیل زدگان در نظر گرفته شد.
از اوایل فروردین ماه امسال با طغیان رودخانه دز، کارون و کرخه بسیاری از شهرستان های خوزستان درگیر سیلاب شدند.
در این مدت به بیش از ۲۵۰ هزار نفر سیل زده در استان امداد رسانی شد و ۹۱ اردوگاه اسکان برپا شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار