استاندار خوزستان:

سیلاب دستاوردهای بزرگ و یک همبستگی ملی را ایجاد کرد

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 | 21:52 ب.ظ
سیلاب دستاوردهای بزرگ و یک همبستگی ملی را ایجاد کرد کشاورزنیوز

به گزارش خبرنگار کشاورزنیوز، استاندار خوزستان غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در آیین اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم منزل به سیل زدگان خوزستان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام گفت :سیلاب خوزستان اگر چه خسارت‌هایی را وارد کرد اما سرمایه های اجتماعی و ملی فراوانی برای ما ایجاد کرد.
وی افزود: در خوزستان برای نخستین بار بود که پس از دوران دفاع مقدس شاهد معضلی وسیع و گسترده بودیم اما مردم غیور خوزستان و همچنین سایر استان ها با ایثار از خودگذشتگی و مقاومت حماسه دیگری را آفریدند.
استاندار خوزستان گفت: بسیاری از متخصصان نگران سرمایه‌های اجتماعی کشور بودند اما این سیلاب دستاوردهای بزرگ را برای ما رقم زده و یک همبستگی ملی را ایجاد کرد‌.
شریعتی گفت:طلبه ها، نیروهای جهادی ،جوانان و زن و مرد همگی در کنار نیروهای مسلح و دستگاه‌های دولتی تلاش کردند تا خسارت‌ها را به حداقل برسانند و جا دارد از همه آنها صمیمانه قدردانی کنیم.
وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام یکی از دستگاه‌هایی بود که در کنار ما سختی ها را متحمل شد و با تشکیل ۱۴ پایگاه، همپای سایر دستگاه های خدمت رسان در مناطق حضور فعال داشت.

وی افزود:  ستاد اجرای فرمان امام پس از سیل نیز ما را تنها نگذاشت و حمایت خود را همچنان تداوم می دهد که این خدمات بی شک عوارض پس از سیل را به حداقل می رساند.
وی ادامه داد: عوارض پس از بحران بسیار سنگین است و باید در این زمینه نیز هوشیار باشیم و از مردم سیل زده پشتیبانی کنیم تا آنها احساس ناامیدی و سرشکستگی نکنند.
وی افزود: دولت نیز با مصوبات خود در کنار مردم آسیب‌دیده ایستاده است و در زمینه کشاورزی و مسکن و همچنین تامین کالاهای اساسی پشتیبان مردم سیل زده است.
استاندار خوزستان گفت: جامعه روحانیت نیز در این زمینه تمام قد ما را حمایت کردند که نیاز است از همگی آنها قدردانی کنیم.
وی گفت: همچنین روز گذشته در جلسه خیران مدرسه ساز نیز ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی مدارس خوزستان و گلستان جمع آوری شد که با این مبلغ اقدامات خوبی می‌توانیم در زمینه بازسازی مدارس خوزستان انجام دهیم.
یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت:ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در موضوع سیلاب اخیر فعالیت خوبی داشته و خوش درخشیدند و بر خود وظیفه می دانیم که از آنها تقدیر کنیم.
آیت الله محسن حیدری افزود: سیل خوزستان به واسطه سوء عملکرد برخی مدیران و عملکرد برخی از مردم خسارت هایی را برای استان به دنبال داشت اما نباید برکت های آن را نادیده گرفت.
وی گفت: تجلی روحیه فداکاری ،همدلی و همگرایی و از گذشتگی در سیلاب اخیر نمایان شد و شاید اگر این سیل رخ نمی داد در این سطح شاهد این روحیه نبودیم.‌


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار