برداشت گندم در ایذه آغاز شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 | 09:00 ق.ظ
برداشت گندم در ایذه آغاز شد رییس اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت: برداشت گندم از مزارع زیر کشت ایذه آغاز و تا پایان اواخر خرداد ادامه خواهد داشت.

مصطفی هنرمندیان در گفت‌وگو با خبرنگار بیان کرد: شهرستان ایذه ۲۰ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم دارد که کار برداشت آنها از هفته جاری آغاز شده است.
وی افرود: پیش‌بینی می‌ شود که تا پایان برداشت در حدود ۵۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود؛ پارسال حدود ۳۰هزار تن گندم از گندمزارهای ایذه برداشت شد.
رییس اداره جهاد کشاورزی ایذه دلیل این افزایش تولید را بارش‌ خوب در سال زراعی جاری در این شهرستان بیان کرد و گفت: سه سیلو در بخش دهدز، سوسن و دهستان پیان و ۲ سیلو در ایذه کار تحویل محصول برداشت شده را انجام می‌دهند.
هنرمندیان از وجود ۲۰ کمباین بومی برای برداشت محصولات خبر داد و ادامه داد: حدود ۱۵۰ کمباین غیربومی نیز در مدت برداشت در شهرستان ایذه مستقر خواهند بود تا به کار برداشت سرعت ببخشند.
وی افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی با چند گروه کنترل افت و ضایعات، عملکرد کمباین‌ها را از نظر برداشت اصولی و فنی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل زیر نظر خواهند گرفت.
دبیر شورای کشاورزی ایذه مهمترین ارقام کشت شده گندم را در شهرستان ایذه ، چمران، چمران۲، دهدشت، کریم و بارج دانست و گفت: چند مزرعه ایذه که از نظر میزان برداشت در سطح خوبی هستند، صاحبان آنها به عنوان کشاورز نمونه در نظر گرفته خواهند شد.
وی در ادامه از شروع برداشت جو در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در ایذه حدود ۲۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت جو اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود حدود ۳۵ هزار تن محصول از آنها برداشت شود.
هنرمندیان گفت: به دلیل اینکه ایذه از قطب‌های دامداری خوزستان است، بیشتر این محصول به مصرف دامی این شهرستان می رسد اما دولت آمادگی لازم برای خرید جو تولیدی کشاورزان را نیز دارد.
شهرستان ایذه با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان یک قطب کشاورزی خوزستان مطرح است. شهر ایذه در ۱۷۳ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار