حاشیه نگاری کشاورز نیوز از یک نشست خبری؛

عصبانیت و پرخاشگری چنگلوایی و مدیرانش درکنفرانس خبری در واکنش به سوالهایی که قرار نبود پرسیده شود! /تکذیب سوالات جنجالی یک خبرنگار!

تاریخ انتشار: سه شنبه 21 خرداد 1398 | 22:43 ب.ظ
عصبانیت و پرخاشگری چنگلوایی و مدیرانش درکنفرانس خبری در واکنش به سوالهایی که قرار نبود پرسیده شود!  /تکذیب سوالات جنجالی یک خبرنگار! حاشیه نگاری کشاورز نیوز از یک نشست خبری؛ عصبانیت و پرخاشگری چنگلوایی و مدیرانش درکنفرانس خبری در واکنش به سوالهایی که قرار نبود پرسیده شود! تکذیب سوالات جنجالی یک خبرنگار! رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ظهر امروز در نشست خبری آغاز هفته جهاد کشاورزی درپاسخ به سوال مدیر مسول پایگاه تخصصی خبری تحلیلی کشاورز نیوز […]

حاشیه نگاری کشاورز نیوز از یک نشست خبری؛

عصبانیت و پرخاشگری چنگلوایی و مدیرانش درکنفرانس خبری در واکنش به سوالهایی که قرار نبود پرسیده شود!

تکذیب سوالات جنجالی یک خبرنگار!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ظهر امروز در نشست خبری آغاز هفته جهاد کشاورزی درپاسخ به سوال مدیر مسول پایگاه تخصصی خبری تحلیلی کشاورز نیوز مبنی بر اینکه چنانچه مطلعید جهت اجرای فعالیت های آموزشی طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری، بزرگترین بودجه ترویجی کشور در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت و همچنین برای تشکل سازی بودجه چند ده میلیاردی از سوی جهاد نصر به تعاون روستایی اختصاص یافت.
آیا شما در چگونگی اجرای این وظایف و صحت هزینه های انجام شده قرار گرفته اید و اینکه حاضرید مسئولیت درستی اقداماتی که بخش ترویج و تعاون روستایی به عنوان زیر مجموعه هایتان انجام داده اند را بپذیرید؟
و آیا تایید می کنید که سازمان بازرسی بر روی سوء عملکرد در این موارد حساس شده وحتی تا اخرین روز قبل از عید نوروز به همین دلیل اجازه آزاد سازی مطالبات جهاد نصر برای ادامه کار و تکمیل فاز یک را نمی داد؟
سوال دوم اینکه، اخبار مستندی بدست ما رسیده مبنی بر اینکه دهها میلیارد از اموال وسرمایه های کشاورزان در اتحادیه تعاونی روستایی یکی از شهرهای مهم کشاورزی استان مورد سوء استفاده قرار گرفته وجالب تر آنکه مدیران آن شهرستان که باید تحت تعقیب قضایی قرار می گرفتند توسط رییس اتحادیه استان در مرکز بکارگمارده شدند؟ آیا شما بعنوان مدیر عالی جهاد کشاورزی، از عملکرد بخش تعاون روستایی که یکی از زیرمجموعه های شما هست مطلعید؟ ودر احقاق حقوق کشاورزان اقدامی کرده اید؟!

کیخسرو چنگلوایی با تکذیب این دو سوال گفت: تاکنون هیچ تخلف مالی در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و تعاون روستایی استان صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه اگر شما می فرمایید بازرسی استان جلوی مطالبات سند خورده ما را گرفته، بنده از این قضیه اطلاعی ندارم و همین امروز با سازمان بازرسی استان مکاتبه خواهم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان خواستار ارائه مستندات سوال مطرح شده از سوی خبرنگار شد.

جمشید بنی فری مدیرکل تعاون روستایی خوزستان هم در این نشست با تکذیب سوال مطرح شده گفت: هیچگونه تخلف مالی در سازمان تعاون روستایی استان صورت نگرفته و تاکنون هیچ نامه ای از بازرسی و اطلاعات استان مبنی بر تخلفات مالی این سازمان به دست ما نرسیده است.

متن سوالهای کشاورز نیوز وپاسخ چنگلوایی وبنی فری این بود…
اما جالب آنجاست که چنگلوایی عامدانه باحرفه گری تمام، به سوالات سمت وسویی دیگر داد، تا مجبور نشود از هزینه کرد بی اثر و کم ارتباط بودجه آموزشی در بیش از صد سایت الگویی بگوید!

بحث ما فساد مالی نیست،بلکه بحث آنست که اعتباراتی از جهاد نصر به جهاد کشاورزی داده شده جهت آموزش و ترویج بین کشاورزان حوزه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مباشد
این در حالی است که آقایان مدیر تنها چند میلیارد بابت اجاره ماشین و بیمه به طور مثال برای مجریان طرح هزینه کرده اند .

سوال کشاورز نیوز این بود، عملکرد حوزه ترویج وسازمانتان را تایید میکنید وراضی هستید؟
یا دهها میلیارد به تعاونی روستای برای تشکل سازی وتوانمد سازی تشکلهایی که قرار است طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را تحویل بگیرند پرداخت شده؟
عامل اجرای طرح و حتی مدیران مناطق راهم جناب چنگلوایی معرفی کرده و استخدام شده اند.عملکرد چنان ضعیف بوده که سازمان بازرسی به علت معطل بودن این قسمت کار جلوی پرداخت مطالبات جهاد نصر را تا شب عید نوروز گرفت(کسی از جلوگیری از پرداخت به جهاد کشاورزی توسط سازمان بازرسی صحبت نکرد ) .

در اینجا خصوصا همکاران عزیز خبرنگار باید دقت کنند، چنگلوایی با چه ظرافتی، مسیر سوالها را به جوابهای غیر مرتبط منحرف کردد.

آنهم درمقابل رسانه ای که با دقیق ترین اخبار واطلاعات از درون خود سازمان جهاد کشاورزی تغذیه خبری میشود.
جناب بنی فری نیز بسیار برافروخته و عصبانی خبر فساد در یکی از اتحادیه های تعاونی روستایی را تکذیب کردند.

البته خودشان بهتر میدانند واقعیت امر چیست و هدف ما تنها اخذ تکذیب صریح ایشان درمقابل جمع اصحاب رسانه بود.

در هر صورت از ایشان دو درخواست داریم!
اول اینکه یا ظرف مدت یک هفته خودشان کنفرانس خبری بگذارند و جزییات فساد و اختلاس در اتحادیه تعاون روستایی آن شهر شمالی استان را به افکار عمومی ودستگاه قضایی اطلاع دهند.

یا اینکه بر علیه هیئت تحریریه کشاورز نیوز به جرم تهمت و افتراء اقامه دعوی نمایند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار