شهرداراهواز:

سامانه شفافیت عملکرد شهرداری اهواز راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: شنبه 8 تیر 1398 | 13:52 ب.ظ
سامانه شفافیت عملکرد شهرداری اهواز راه اندازی می شود موسی شاعری در جلسه جمعه شب گذشته وعده داد: به زودی منشور کاری این دوره مدیریت شهری منتشر می شود و سامانه شفافیت عملکرد شهرداری اهواز راه اندازی می شود. به گزارش سایت شهرداری اهواز، شهردار اهواز در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) با اشاره به برنامه های خود در راستای شفاف […]

موسی شاعری در جلسه جمعه شب گذشته وعده داد: به زودی منشور کاری این دوره مدیریت شهری منتشر می شود و سامانه شفافیت عملکرد شهرداری اهواز راه اندازی می شود.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، شهردار اهواز در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) با اشاره به برنامه های خود در راستای شفاف سازی گفت: به زودی منشور کاری این دوره مدیریت شهری منتشر می شود. همچنین شیوه نامه های هر منطقه براساس شرایط آن منطقه به مناطق هشتگانه ابلاغ می شود.
وی تصریح کرد: براساس این شیوه نامه تکالیف هر منطقه تا پایان سال مشخص می شود.  مناطق هم سریعتر مشکلات و چالش های خود را سریعتر اعلام کنند و ما هم باید در حد توان در جهت رفع آن بکوشیم. ضمن آنکه کلیه مصوبات باید زمان بندی شده و این زمان بندی نیز به اطلاع عموم می رسد.
شاعری تشریح کرد: شاخص ها  و آیتم های ارزیابی در همه حوزه ها به زودی به مناطق اعلام می شود ارزشیابی ها توسط معاونت ها انجام می شود. ماهیانه نتایج ارزشیابی به مردم از طریق رسانه ها اعلام می شود. حوزه بازرسی تقویت می شود و هیات بازرسی ویژه ای تشکیل می شود. این هیات ویژه کلیه مستندات و گزارشات خود را به شهردار منعکس می کند. البته در بازرسی ها و ارزیابی ها دقت شود تا مسایل شفاف مشخص شود و اجحافی ایجاد نشود.
شهردار اهواز ادامه داد: سامانه شفافیت راه اندازی می شود و کلیه عملکرد و اقدامات مناطق از قبیل مناقصات، مزایدات، فرآیندها و… در معرض دید دستگاههای نظارتی و عموم مردم قرار می گیرد. کلیه اقدامات شهرداری در این دوره در این سامانه قرار داده می شود.
موسی شاعری تاکید کرد: هیچ چیز پنهانی از مردم نداریم. اقدامات خوب مناطق را تشویق کرده و رسانه ایی می کنیم و نقاط ضعف و کم کاری ها را نیز از جانب هر کس که باشد منعکس می کنیم. هر چند بنده به عنوان شهردار بیشترین مواخذه را باید تحمیل کنم که قطعاً برای اصلاح امور این هزینه سنگین را به جان می خرم. بهرحال برای تحقق این ایده آل ها گاهی باید سیستم را جراحی کرد.
شهردار اهواز با اشاره به درخوایت های مردمی و نیز سرکشی های خود از مناطق مختلف بیان کرد: بخشی از نواقص موجود در سطح مناطق نیازی به هیچ هزینه یا بودجه ای ندارد و براحتی با کمی دقت و نظارت می توان آنها را برطرف کرده و در شهروندان رضایتمندی ایجاد کرد. طبیعتا هر کس در محیط خود پس از مدتی نواقص برایش عادی می شود و آنها را نمی بیند. پس باید از افراد خارج از سیستم برای بیان عیوب بهره برد.
شاعری ضمن تشکر از زحمات مجموعه شهرداری اهواز اذعان کرد: گاهی زحمات و تلاش های زیادی انجام می شود اما با یک کم دقتی، نبود نظارت و… تمام زحمات یک مجموعه به باد می برد. بنابراین بازرسی ها و اضلاح سیستم در درجه اول به نفع بدنه کارآمد این مجموعه است.
شهردار اهواز با اشاره به معضلات خدمات شهری گفت: از اجراییات شهرداری توقع بیشتری می رود و باید تحول مثبتی در این سیستم انجام شود.
وی به بقایای مانده از سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در زمینه پاکسازی بقایای سیل، با توجه به اینکه چند ماه از سیل گذشته دیگر پذیرفتنی نیست که هنوز مشکلاتی دیده شود. مناطق تحت نظر معاونت خدمات شهری هر چه سریعتر نسبت به برطرف کردن بقایای موجود سیل اقدام کنند.
شاعری لزوم تحول در فضای سبز و پارک ها شهر را ضروری دانست و گفت: باید علاوه بر ساماندهی فضای سبز موجود با شیوه های نو و خلاقانه در زیباسازی، مبلمان، فضای سبز و…  پارکها را ایجاد کرده و بالا برد. یادمان باشد در یک کلانشهر زندگی می کنیم و با افزایش کیفیت خدمات می توان به شان و شخصیت شهروندان احترام گذاشت.
شهردار اهواز با تاکید بر لزوم بروز شدن مدیران اظهار کرد: برای افزایش کیفیت و کمیت خدمات باید جهت یافتن روش های نو و خلاقه مطالعه کرد و با تجربیات موفق داخلی و خارجی آشنا شد و آنها را بومی سازی کرد. لازم است همه مدیران شهرداری این موضوع را جدی بگیرند.
شاعری خطاب به مدیران شهرداری قول داد: قطعاً از ایده های جدید و خلاقیت های اثرگذار از جانب هر منطقه یا سازمان استقبال شده و  منابع و اختیارات لازم از جانب مرکز تامین می شود.
شهردار اهواز در پایان با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع خاطرنشان کرد: سیستم اداری شهرداری باید در رفتار و فرآیندهای خود در جهت افزایش رضایتمندی و احترام بیشتر به ایشان باشد. گاهی از شهرداری درخواست هایی همچون مشکل فاضلاب، برق، لایروبی کارون و…می شود که ارتباطی به ما ندارد، اما باید پذیرفت که شهر ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و مردم حق دارند که در مواجه با هر مسئولی شکایت کنند. بنابراین باید با سعه صدر حرفهای مردم را شنید و با صبوری ضمن گفتگو و راهنمایی ایشان، در حد توان در جهت رفع معضلات کوشید.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار