مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب؛

صنعت نفت یک صنعت خدادادی است وکمربند زاگرس از غنی ترین منابع طبیعی محسوب می شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 31 تیر 1398 | 15:21 ب.ظ
صنعت نفت یک صنعت خدادادی است وکمربند زاگرس از غنی ترین منابع طبیعی محسوب می شود اجرای طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک به همت مناطق نفت خیز جنوب/صنعت نفت یک صنعت خدادادی است وکمربند زاگرس از غنی ترین منابع طبیعی محسوب می شود به گزارش خبرنگار کشاورزی پرس احمد محمدی صبح روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک (کمپوستینگ) برای اولین بار […]

اجرای طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک به همت مناطق نفت خیز جنوب/صنعت نفت یک صنعت خدادادی است وکمربند زاگرس از غنی ترین منابع طبیعی محسوب می شود

به گزارش خبرنگار کشاورزی پرس احمد محمدی صبح روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک (کمپوستینگ) برای اولین بار در کشور اظهار کرد: این طرح از اسفند ماه بصورت پایلوت توسط متخصصان بومی و با بکارگیری دو صنعت نفت و نیشکر انجام شده افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریم به سر می بریم  اجرای این طرح به لحاظ اقتصادی بسیار مهم و ارزشمند است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوب گفت : باز چرخانی آب به دکل و تبدیل پسماند جامد به کمپوست قابل رهاسازی محیط وخاک زراعی از جمله اهداف این پروژه بیان شده است .

وی افزود: اولین اجتماعات کارگری، صنوف مختلف و اولین دستورالعمل‌های اجرایی به صورت مستند را در نفت می‌توان پیدا کرد.

یکی از اقدامات مورد توجه صنعت نفت از بدو فعالیت توجه به محیط زیست، مردم محیط افراد، ذینفعان، بخش های پایین دستی و حتی خارج جغرافیای کشور است تا بتوانیم رضایت همه دست‌اندرکاران اجرایی، ستادی و عملیاتی را جلب و همه جامعه هدف را تحت پوشش قرار دهیم.

وی ادامه داد: شاید صنعت نفت با چاه متولد و با خطوط لوله بروز پیدا می‌کند ولی بخش های بسیار دیگری مرتبط با صنعت تولید نفت در کشور هستند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیرجنوب درخصوص ملی شدن صنعت نفت گفت:ملی شدن صنعت نفت در حقیقت به صورت ۱۰۰ درصدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران محقق شد که متخصصان داخلی به جنگ طبیعت رفتند و تکنولوژی های خارجی را به بومی تبدیل کردند.

محمدی دراین خصوص ادامه داد:صنعت نفت یک صنعت خدادادی است و کمربند زاگرس از غنی ترین منابع انرژی دنیا به لحاظ منابع زیر زمینی و رو زمینی و منابع طبیعی محسوب می شود و می‌توان گفت ۲۰درصد رودخانه های جاری کشور در خوزستان واقع شده است.

محمدی درخصوص آلودگی محیط زیست گفت: : صنعتی با این حجم تلفات و کار قطعاً بخشی آلودگی هم دارد ولی شرکت نفت مخالف ایجاد آلودگی برای محیط زیست بوده و همواره اولین درد، رنج و زحمت تولید برای خانواده نفت و حفاری است.

ایجاد حداقل آلودگی در کارهای حفاری و کاهش آن به کمترین میزان ممکن از جمله برنامه‌های مهم و مورد توجه در صنعت نفت کشور است.

احمد محمدی افزود: شرکت نفت کارون حدود یک میلیون بشکه نفت به صورت نیمه سنگین، سنگین، سبک و نیمه سبک را تولید می‌کند،و با در نظر گرفتن نسبت گاز به نفت روزانه ۱۵ میلیون فوت متر مکعب گاز حاصل از تولید نفت این شرکت می سوزد و ۵۰۰ میلیون تولید میشود.

وی افزود: در بخش صادرات به طور متوسط هر بشکه نفت هزینه بسیاری دارد و هزینه تولید آن نیز مشخص شده ولی نفت را حدوداً ۵۰ دلار می فروشند که میزان مبلغ فروش برای هر بشکه نفت از سوی دولت تعیین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: بخشی از نفت تولید شده در کشور برای افزایش ایجاد ارزش افزوده، تولید انرژی و مواد اولیه به پالایشگاه ها می‌روند.
محمدی بیان کرد: شرکت نفت و آلایندگی در استان خوزستان را تا آخر سال ۹۷ به صورت تمام و کمال پرداخت و همچنین ارزش افزوده را نیز به شهرداری پرداخت می‌کند.
هرچند خود قانونگذار و نمایندگان مجلس برای انجام مسئولیت های اجتماعی در شرکت های مختلف از جمله نفت چهار شاخص تعیین کرده اما با این حال شرکت نفت برای توجه بیشتر داشتن به مردم کارهای خارج از این شاخص ها به عنوان مسئولیت های اجتماعی انجام می‌دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار