سه هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 مرداد 1398 | 01:51 ق.ظ
سه هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شد معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سه هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش دارد. به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در […]

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سه هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران در منطقه آزاد اروند با بیان اینکه این سرمایه گذاری در بخش های تجارت ، خدمات، گردشگری و صنعت بوده است افزود:با سرمایه گذاری صورت گرفته چهار هزار و ۳۲۰ نفر بیمه اولی در منطقه آزاد اروند مشغول کار شدند.

وی صادرات کالا از گمرک آبادان را ۴۳ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل به رشد ۴۹ درصدی رسیده است.عمده کالاهای صادر شده  مصالح ساختمانی و معدنی، مواد فولاد، صفی جات و مواد غذایی بوده است.

موسوی بخش ترانزیت کالا در منطقه آزاد اروند را ۱۷ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در این مدت ۱۷ میلیون دلار کالا از طریق بندر آبادان ترانزیت شده است.

وی در ادامه استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند را لازم و مهم دانست و گفت: امید است در نیمه اول سال جاری گمرک جمهوری اسلامی در گیت های خروجی منطقه آزاد اروند مستقر شود.

وی در ادامه گفت: مناطق آزاد در بحث تحریم بازوان خوبی برای اقتصاد کشور بوده اما تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد مانع پیشرفت این مناطق می شود.

موسوی همچنین با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف منطقه آزاد اروند را موثر دانست و گفت: خبرنگاران با شفاف سازی از تسری قوانین سرزمین اصلی به مناطق آزاد که خلاف قانون و معضل بزرگ منطقه آزاد جلوگیری کنند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


برچسب‌ها:
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار