در پی ادعای ضبط و انهدام لاشه های گوشتی تاریخ مصرف گذشته یک آقازاده؛

ابهام در ارائه آمار گوشت های فاسد و میزان انهدام لاشه ها/عدم شفافیت در مصاحبه مدیر کل دامپزشکی خوزستان در خصوص چگونگی کشف و انهدام گوشت های وارداتی یک آقازاده

تاریخ انتشار: شنبه 30 شهریور 1398 | 12:40 ب.ظ
ابهام در ارائه آمار گوشت های فاسد و میزان انهدام لاشه ها/عدم شفافیت در مصاحبه مدیر کل دامپزشکی خوزستان در خصوص چگونگی کشف و انهدام گوشت های وارداتی یک آقازاده در پی ادعای ضبط و انهدام لاشه های گوشتی تاریخ مصرف گذشته یک آقازاده؛ ابهام در ارائه آمار گوشت های فاسد و میزان انهدام لاشه ها عدم شفافیت در مصاحبه مدیر کل دامپزشکی خوزستان در خصوص چگونگی کشف و انهدام گوشت های وارداتی یک آقازاده در حالی که مدیر کل دامپزشکی خوزستان خبر از معدوم‌سازی […]

در پی ادعای ضبط و انهدام لاشه های گوشتی تاریخ مصرف گذشته یک آقازاده؛

ابهام در ارائه آمار گوشت های فاسد و میزان انهدام لاشه ها

عدم شفافیت در مصاحبه مدیر کل دامپزشکی خوزستان در خصوص چگونگی کشف و انهدام گوشت های وارداتی یک آقازاده

در حالی که مدیر کل دامپزشکی خوزستان خبر از معدوم‌سازی ۲ تُن گوشت فاسد در اهواز را داده بود اما افکار عمومی به دنبال راست آزمایی این ادعای مدیرکل از چگونگی کشف و معدوم سازی گوشت های فاسد و کشف شده می باشد!

پیرو افشاگری و پرده برداری دو هفته گذشته کشاورزی پرس از یک سر دیگر از فعالیت مافیای گوشت قرمزدر استان، از فعالیت مشکوک آقازاده یکی از روئسای اتحادیه های استان که اتفاقا غیر بومی ودارای یک کارخانه همبرگر سازی معروف هم میباشد که اقدام به واردات گوشت قرمز گاو از شیراز به استان خوزستان نموده بود، پرده برداری نمود.

گوشت های وارداتی در حالی که تاریخ مصرف آنها به اتمام رسیده بود و در غیاب بازرسان دامپزشکی که وظیفه نظارت بر واردات و توزیع گوشت و سایر فرآورده های خام دامی را دارند ، از ضعف نظارت و بازرسی سوء استفاده نموده و در شرایطی کاملا غیر بهداشتی ، همچنان در حال توزیع و عرضه آنان بود.
اما همزمان با انتشار تصاویر لاشه ها و نحوه نگهداری غیر اصولی و افشاگری کشاورزی پرس ،گویا پس از آن اکیپی مشترک از مسئولین مرتبط بصورت سرزده وارد سردخانه مذکور شده و اقدام به ضبط لاشه های مذکور نموده اند.

در این حال مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان پس از دو هفته سکوت خبری جهت تنویر افکار عمومی ،در روزهای گذشته به طور کلی و ابهام آور خبر از معدوم سازی دو تن گوشت فاسد در اهواز را داد.

در اینجا سوالاتی در بین افکار عمومی مطرح است؛
آیا اگر کشاورزی پرس اینگونه افشاگری نمی نمود ، میبایست این محموله که حالا ثابت شده فاسد بوده و غیر قابل مصرف انسانی ،باید بین مردم و آنهم در مناطق کم برخوردار بدون علم و اطلاع مسولین دولتی توزیع می شد؟؟؟

چه کسی میبایست پاسخگوی سلامتی از دست رفته مردم می شد؟

آیا بازرسان بهداشتی دامپزشکی نمیبایست به این سردخانه سر میزدند و نظارت روزانه روتین و قانونی خود را قبل از افشاگری انجام می داند و پیگیر نحوه توزیع محموله مذکور می شدند؟

البته اگر آنطور که جناب مدیر کل در مصاحبه خود اعلام نمودند با مجوز و اطلاع دامپزشکی وارد استان شده باشد، این خود هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد!!!

چگونه می توان مجوز ورود محموله های فاسد و غیر قابل استفاده گوشتی صادر شده باشد؟

ظاهرا و بر اساس اخبار رسیده به پایگاه خبری کشاورزی پرس، در روزیکه لاشهای گوشت گاو ضبط شده اند ،چندین تن گوشت بسته بندی شده منجمد گوسفندی نیز همزمان با لاشه های مذکور که اتفاقا تاریخ انقضاء آنها نیز گذشته بود ضبط وبه مکان نامعلومی منتقل شده اند که از سرنوشت آنها نیز اطلاع دقیقی در دسترس نیست؟

از این رو افکار عمومی منتظر اطلارسانی شفاف مسئولین در اینخصوص می باشند؟

در روزهای بعد پایگاه خبری کشاورزی پرس با انتشار گزارشی دیگر پیرو گزارش اولیه، خواستار شفاف سازی مسئولین از نتیجه پرونده مذکور بود که ظاهرا در روزهای گذشته مدیر دامپزشکی اقدام به مصاحبه در خصوص پرونده مذکور نموده که متاسفانه نه تنها شفاف سازی نکرده، بلکه بیشتر افکار عمومی را سرگردان و نگران نمود و این پایگاه خبری با چندین علامت سوال مواجه نمود؟

سوال اول: مدیر کل در مصاحبه اول خود عنوان نموده که محموله ای از مقصد شیراز با مجوز بهداشت وارد استان شده و مقدار ٢ ونیم تن از آن که توزیع نشده و تاریخ مصرف آنها منقضی شده بود توسط همکاران وی ضبط و پس از طی مراحل قانونی که غیر قابل مصرف بودن آنها به اثبات رسیده معدوم گردیدند؟

در صورتی که در مصاحبه دوم عنوان شده ٢تن معدوم شده، پس سرنوشت آن ۵٠٠ کیلو چه شده ؟

و سرنوشت گوشتهای کارتنی منجمد گوسفندی چه شد؟

سوال دوم: گوشتهای که تا قبل از ضبط شدن این دو ونیم تن بین قصابی های اهواز توزیع شدند، کجا و بین چه قصابیهای توزیع شده و توسط چه کسانی عرضه و مصرف شده؟
اگر قابل مصرف انسانی نبوده اند که قطعا اینگونه بوده چه کسی پاسخگوی سلامتی شهروندان است که با هزار مشکل و بدبختی اقتصادی اقدام به خرید و مصرف آنها نموده اند؟

سوال سوم : اگر این گوشتهای فاسد آنطور که مدیر کل دامپزشکی عنوان نمودند معدوم شدند کی، کجا ، چگونه و با حضور کدام مامور انتظامی یا مسئول قضایی معدوم شده و آیا فیلم یا عکس نحوه معدوم سازی آنها موجود هست یا که خیر؟

سوال چهارم:اگر این آقازاده متخلف و پدر ایشان که رئیس یک اتحادیه مهم و مرتبط با یک کالای استراتژیک و امنیتی که مستقیما با معیشت مردم در ارتباط بوده،از حمایت چه شخص یا کسانی در کدام نهاد برخوردار است که علی رغم محکومیت های فراوان هنوز هم در راس این اتحادیه قرار دارد؟

و اصولا صلاحیت وی موقع انتخابات اتحادیه ها توسط چه نهادهای مورد تایید قرار میگیرد؟

سوال پنجم:
حالا که طبق گقته مدیر کل دامپزشکی، محموله ضبط شده فاسد بوده و با افشاگری به موقع کشاورزی پرس از توزیع آن بین مردم جلوگیری شده سرنوشت آن شخص متخلف که قصد توزیع آنها را داشته از جنبه کیفری و جزایی چه می شود و آیا مجازات این افراد متخلف آنقدر بازدارنده هست که در آینده دست به اقدامات مشابه و تکراری مطابق آنچه تاکنون اتفاق افتاده نزند یا اینکه مشمول مرور زمان شده و راهروهای پرپیج و خم دادسرا به فراموشی سپرده شده و همانند پرونده گوشتهای گرم لاشه ای از مبداء کشتارگاه اینچه برون شمال در سال گذشته که اتفاقا با افشاگری همین پایگاه خبری ضبط گردید، همچنان غیر شفاف و نامعلوم باقی خواهد ماند؟

و سوال ششم:
ریاست سازمان جهاد کشاورز استان که حدود یک دهه، جهاد کشاورزی استان را قبضه کرده ،صلاح نمیداند که نسبت به تعویض مدیر کل دامپزشکی که ایشان نیز حدود یک دهه بر دامپزشکی استان حکمروایی کرده و اهواز را از هر سو به محاصره گوسفند فروش ها مرغ فروش ها و ماهی فروش ها در آورده و جاده های مواصلاتی را به عرضه گوشت غیر بهداشتی تبدیل ساخته، کنار بزند؟

امل گویا هنر این مدیرکل احشام، تنها در مصاحبه کردن
و ارائه آمارهای غیر شفاف و پر از ابهام و البته شکایت از مطبوعات منتقد هست!

متاسفانه با توجه به نیاز مردم در شرایط کنونی به گوشت قرمز و واردات این فراورده مهم در سبد معیشتی مردم هستیم اما شاهد بروز چنین سهل‌انگاری هایی از سوی برخی مسئولین استانی و حمایت‌های تمام‌قد آنها از برخی متخلفان فعال بخش خصوصی در این زمینه می باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار