رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

امکان اختلاط گندم و خاک در برداشت مکانیزه وجود ندارد

تاریخ انتشار: شنبه 6 مهر 1398 | 21:48 ب.ظ
امکان اختلاط گندم و خاک در برداشت مکانیزه وجود ندارد کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در پاسخ به امکان اختلاط گندم و خاک در برداشت مکانیزه این محصول گفت: در سطح ۸.۲ میلیون هکتار مزارع گندم، جو آبی و دیم کشور بیش از ۹۲ تا ۹۳ درصد با کمباین برداشت می‌شود که به‌هیچ‌عنوان امکان ورود خاک از طریق […]

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در پاسخ به امکان اختلاط گندم و خاک در برداشت مکانیزه این محصول گفت: در سطح ۸.۲ میلیون هکتار مزارع گندم، جو آبی و دیم کشور بیش از ۹۲ تا ۹۳ درصد با کمباین برداشت می‌شود که به‌هیچ‌عنوان امکان ورود خاک از طریق برداشت با کمباین وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه عملیات برداشت گندم توسط کمباین بافاصله ۷ تا ۱۰ سانتیمتری از زمین انجام می‌شود، تصریح کرد: باوجود محفظه سنگ‌گیر امکان ورود سنگ در زمان برداشت امکان‌پذیر است.

عباسی ادامه داد: هیچ خاکی در گندم کشور وجود ندارد؛ گندم تحویلی کشور ما به سیلوها از مرغوبیت، کیفیت بالا و کمترین سطح سن زدگی برخوردار است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: در برخی موارد افرادی قصد تشویش اذعان عمومی دارند و باید تأکید کنم که برداشت با کمباین در کشور ما از تمیزترین برداشت‌ها است.

وی افزود: البته امکان دارد در زمان برداشت با کمباین شاهد پودر و خردشدگی گندم باشیم، اما ورود سنگ و کلوخ امکان ندارد.

عباسی در پایان گفت: اختلاط گندم و خاک در پروسه برداشت اتفاق نخواهد افتاد، زیرا کشاورزان ما آگاه و ذی سهم هستند و زمانی که ماشین عملیات برداشت را انجام می‌دهد بیش از هر ناظری، ناظر بر عملیات هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار