پیش‌بینی تولید ۴۰۰ هزار تن شکر

تاریخ انتشار: جمعه 12 مهر 1398 | 20:17 ب.ظ
پیش‌بینی تولید ۴۰۰ هزار تن شکر مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ما در مدیریت مزارع نیشکر باید به مصرف بهینه آب توجه جدی داشته باشیم و مدیریت مصرف آب برای ما امری حیاتی است. به گزارش کشاورزی پرس؛ عبدعلی ناصری در حاشیه برگزاری مجامع سالیانه کشت و صنعت‌های نیشکری اظهار کرد: اگرچه امسال از لحاظ میزان آب استان […]

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: ما در مدیریت مزارع نیشکر باید به مصرف بهینه آب توجه جدی داشته باشیم و مدیریت مصرف آب برای ما امری حیاتی است.

به گزارش کشاورزی پرس؛ عبدعلی ناصری در حاشیه برگزاری مجامع سالیانه کشت و صنعت‌های نیشکری اظهار کرد: اگرچه امسال از لحاظ میزان آب استان مشکلی نداشت اما ما باید چه در وضعیت ترسالی و چه در شرایط بحرانی، مدیریت دقیقی در مصرف آب داشته باشیم و چنان رفتار کنیم که انگار همواره با محدودیت آب روبرو هستیم.

وی افزود: باید در مصرف آب، نیاز گیاه را در نظر داشته باشیم و آب را فقط در حد نیاز گیاه مصرف کنیم. از هدررفت آب در تمامی چرخه تولید جلوگیری و بر مصرف آب، حسابداری دقیقی اعمال کنیم.

ناصری تصریح کرد: منطق تولید استراتژیک ایجاب می‌کند، ما با دقت بدانیم که چقدر از نهاده‌ها و منابع ما، صرف تولید محصول می‌شود و چقدر هدر می‌رود، باید در این زمینه چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ زیست محیطی و چرخه اکولوژیک، موازنه دقیقی وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: اگرچه از لحاظ راندمان آبیاری سطحی از متوسط کشوری حدود ۲۰ درصد بالاتر هستیم اما نباید به این قانع باشیم.

ناصری ضمن تاکید بر مدیریت مصرف بهینه آب خاطرنشان کرد: باید بدانیم آبی که مصرف می‌کنیم چه میزان صرف تولید محصول می‌شود، آب را باید در فرآیند تولید محصول، از مبداء ورود به کشت و صنعت تا تغذیه گیاه، نقطه به نقطه رصد کنیم و با یک نقشه راه علمی و مهندسی‌شده راندمان و بهره‌وری آب را در بالاترین شرایط حفظ کنیم.

وی همچنین با اشاره به روزهای پایانی کشت سالیانه نیشکر افزود: برنامه کشت امسال- که اکنون آخرین مراحل خود را طی می‌کند- با ثبت رکوردی بی سابقه در توسعه نیشکر به همت پرسنل این شرکت محقق شد و با افزایش کشت ۵۰ درصدی و عبور از مرز کشت بیش از ۲۰ هزار هکتار نیشکر، گام مهمی در تسریع جبران خسارت‌های خشکسالی و سیلاب برداشته شده و چشم‌انداز تولید سال‌های آتی را نیز بهبود خواهد بخشید.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در پایان پیش‌بینی کرد که امسال حدود ۴۰۰ هزار تن شکر در مجموعه این شرکت تولید شود و این تولید سال به سال افزایش قابل توجهی یابد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار