مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در جلسه هم اندیشی سازمان جهاد کشاورزی و کشت و صنعت های نیشکر خوزستان:

دو هزار هکتار از اراضی آیشی نیشکر به کشت کلزا اختصاص می یابد

تاریخ انتشار: جمعه 19 مهر 1398 | 20:18 ب.ظ
دو هزار هکتار از اراضی آیشی نیشکر به کشت کلزا اختصاص می یابد جلسه هم اندیشی سازمان جهاد کشاورزی و کشت و صنعت های نیشکر خوزستان با موضوع کشت کلزا برگزار شد. به گزارش نیشکرنیوز، در این جلسه که دوشنبه ۱۵ مهرماه ۹۸ برگزار شد، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: ۲ هزار هکتار از اراضی آیشی در کشت و صنعت های هفتگانه برای کشت […]

جلسه هم اندیشی سازمان جهاد کشاورزی و کشت و صنعت های نیشکر خوزستان با موضوع کشت کلزا برگزار شد.

به گزارش نیشکرنیوز، در این جلسه که دوشنبه ۱۵ مهرماه ۹۸ برگزار شد، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: ۲ هزار هکتار از اراضی آیشی در کشت و صنعت های هفتگانه برای کشت کلزا در نظر گرفته شده است.

دکتر ناصری با اشاره به توجه ویژه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به کشت های غیرنیشکری، گفت: برنامه کشت های غیرنیشکری در راستای سیاست های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در اولویت های این شرکت پس از کشت اصلی نیشکر و در تناوب زراعی با نیشکر است.

وی افزود: در سال زراعی جاری، به دلیل خسارت های وارد شده از سیل و خشکسالی، کشت نیشکر هشت هزار و ۵۰۰ هکتار مازاد بر برنامه انجام شد و از سه هزار و ۵۰۰ هکتار باقی مانده اراضی آیشی، دو هزار هکتار به کشت کلزا و مابقی به سایر کشت های غیر نیشکری از جمله گندم و جو اختصاص می یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه با تشکر از نگاه ویژه سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به نیشکر، اظهار داشت: به دلیل سیلاب فروردین ماه امسال، به بیش از ۴۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر خسارت وارد شد که پیگیری ها و حمایت های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پیگیری خسارت های وارد شده و ثبت خسارت ها در سامانه سجاد (جمع‌آوری اطلاعات خسارات سیل ) قابل تقدیر است و نشان از حمایت ویژه این سازمان از نیشکر دارد.

دکتر ناصری با اشاره به کمک های سازمان جهاد کشاورزی در تامین نهاده ها و مبارزه با آفت ملخ در مزارع هفتگانه توسعه نیشکر ، گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی مبارزه با این افت از چند ماه گذشته با چند فروند پهپاد و هواپیمای سمپاش در ۱۰هزار هکتار از مزارع نیشکر آغاز و آلودگی در سطوح آلوده به این آفت برطرف شد.

وی با بیان طرح ویژه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای جبران خسارت ها، گفت: با توجه به خسارت های ناشی از سیل و خشکسالی و کاهش تولید شکر، برنامه ویژه احیای اراضی نیشکر در کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر انجام شد تا بار دیگر رونق به عرصه تولید شکر بازگردد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: در این راستا برای اولین بار در تاریخ نیشکر، ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت جدید انجام شد که از ابتدای تاسیس شرکت تاکنون این مقدار کشت سالیانه برای نخستین بار، با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما به اجرا درآمده است تا شرکت در سال های پیش رو به شرایط عادی در تولید برسد.

دکتر ناصری افزود: بدون شک این کار نتیجه برنامه‌ریزی، عمل و نظارت و کنترل دقیقی است که توسط مسئولین و کارشناسان و تمای پرسنل شرکت صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه با اشاره به کشت های استراتژیک غیرنیشکری در اراضی آیشی نیشکر ، گفت: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان یک بنگاه اقتصادی در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی از کشت های غیرنیشکری درآمدزا و استراتژیک از جمله کلزا حمایت می کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار