معاون اول رییس جمهور: روستاییان و عشایر از بزرگترین سرمایه های کشور هستند/ کارنامه جمهوری اسلامی در توسعه روستاها و مناطق محروم کشور درخشان است

تاریخ انتشار: یکشنبه 21 مهر 1398 | 12:15 ب.ظ
معاون اول رییس جمهور: روستاییان و عشایر از بزرگترین سرمایه های کشور هستند/ کارنامه جمهوری اسلامی در توسعه روستاها و مناطق محروم کشور درخشان است معاون اول رییس جمهور صبح امروز (دوشنبه) به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و شرکت در ششمین همایش ملی روستا و عشایر و دیدار با مسئولان استان در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات، با استقبال استاندار و مسئولان استان خراسان جنوبی وارد فرودگاه بیرجند شد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد […]

معاون اول رییس جمهور صبح امروز (دوشنبه) به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و شرکت در ششمین همایش ملی روستا و عشایر و دیدار با مسئولان استان در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات، با استقبال استاندار و مسئولان استان خراسان جنوبی وارد فرودگاه بیرجند شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، دکتر اسحاق جهانگیری در بدو ورود و در مصاحبه با خبرنگاران با تأکید بر این که استان خراسان جنوبی یکی از راهبردی ترین استان های کشور است گفت: هدف از این سفر بررسی مسایل و مشکلات استان و تصمیم گیری برای حل تنگناها در دیدار با مسئولان استان است.

دکتر جهانگیری با اشاره به همجواری و مرز مشترک استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان گفت: وجود بیش از ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک فرصت خوبی را برای توسعه استان فراهم آورده است. روابط ما با افغانستان روابط خوب و مطلوبی است و می توانیم در حوزه های اقتصادی نیز مناسبات را بیش از پیش افزایش دهیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: استان های همجوار کشور افغانستان به ویژه استان خراسان جنوبی می توانند نقش بسزایی در گسترش روابط و مناسبات دو کشور بویژه در حوزه تجاری و اقتصادی ایفا کنند.

دکتر جهانگیری به موقعیت جغرافیایی استان خراسان جنوبی و قرار داشتن در مسیر توسعه ریلی جنوب به شمال و شرق به غرب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین کریدورهای بزرگ تجاری و حمل و نقل منطقه مسیر ریلی چابهار به مشهد است که می تواند فرصت خوبی برای توسعه استان باشد و همچنین زمینه را برای حمل و نقل کالا از کشورهای شمالی ایران به آبهای آزاد و چابهار فراهم کند.

معاون اول رییس جمهور به روند پیشرفت در ساخت و تکمیل خط ریلی چابهار تا زاهدان اشاره کرد و گفت:‌ قطعات دیگر این مسیر از زابل تا بیرجند و بیرجند تا مشهد در حال مطالعه و اجراست.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در بیرجند اظهار داشت: روستاییان و عشایر از بزرگترین سرمایه های کشور هستند و نقش بسزایی در فرهنگ و تمدن ایران دارند و از جایگاه ممتازی در خودکفایی و تأمین امنیت غذایی ایران برخوردارند.

معاون اول رییس جمهور گفت: امسال تصمیم گرفته شد که به جای برگزاری همایش روستا و عشایر در تهران این مراسم در بیرجند برگزار شود و به فضل الهی گام های اساسی برای توسعه و پیشرفت روستاهای کشور برداشته خواهد شد.

دکتر جهانگیری یکی از مهمترین سیاست های جمهوری اسلامی که با فرمان حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت را تشکیل جهاد سازندگی دانست و گفت: هدف از ایجاد جهاد سازندگی عمران و توسعه روستاها و مناطق محروم بود و امروز پس از گذشت چهل سال از عمر نظام جمهوری اسلامی کارنامه ما در این زمینه درخشان است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در ایجاد زیرساخت ها نظیر جاده آسفالته، گازرسانی، بهداشت، آموزش و پرورش و حتی اشتغال کارهای بزرگی در مناطق محروم و روستاها انجام شده و این روند ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است در این سفر وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، تعاون کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان و نیز رییس کمیته امداد امام، رییس بنیاد مسکن و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، دکتر جهانگیری را همراهی می کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار