خرید توافقی سیب درجه ۳ آغاز شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 مهر 1398 | 08:56 ق.ظ
خرید توافقی سیب درجه ۳ آغاز شد معاون وزیر جهاد کشاورزی از خرید توافقی سیب درختی درجه سه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش کشاورزی پرس،به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستاییاظهار داشت: طی روزهای گذشته، خرید توافقی سیب درختی درجه سه در استان‌های آذربایجان غربی و سمنان آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه کل خرید محصول سیب تا تاریخ بیستم مهرماه در مراکز خرید، بیش از ۲ میلیون و ۴۳۰ کیلو گرم بوده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سال جاری سالِ آور باغات سیب درختی کشور به حساب می‌آید، پیش بینی می‌شود تولید این محصول به بیش از ۳ میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن در سطح کشور برسد.

معاون وزیر جهاد گفت: از این مقدار، حدود ۹۰۰ هزار تن از نظر سایز، در رده سیب درختی درجه سه و صنعتی قرار می گیرد که این میزان، قابلیت صادرات ندارد و باید در صنابع تبدیلی پس از کنسانتره و آبمیوه تبدیلی جهت بازارهای هدف صادراتی در نظر گرفته شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر قیمت سیب درختی درجه سه توسط واحدهای صنابع تبدیلی کاهش و به زیر ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسیده که برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست که در همین راستا و برای ایجاد تعادل در بازار، سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید این محصول کرده است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار