گوجه ۴۲درصد ارزان شد، رب‌گوجه ۱۵درصد گران؛ ناظران بازار در خواب / جدول قیمت ۲۴ کالای خوراکی

تاریخ انتشار: پنجشنبه 9 آبان 1398 | 21:25 ب.ظ
گوجه ۴۲درصد ارزان شد، رب‌گوجه ۱۵درصد گران؛ ناظران بازار در خواب / جدول قیمت ۲۴ کالای خوراکی بر اساس گزارش مرکز آمار از تغییرات قیمت ۲۴کالای خوراکی در مهر ۹۸، درحالی قیمت گوجه فرنگی طی یک سال گذشته بیش از ۴۲.۳ درصد کاهش داشته که کارخانه های رب گوجه از خواب مسئولان ناظر بازار سوء استفاده کرده و رب گوجه را با افزایش ۱۵.۴درصدی قیمت می فروشند.

مرکز آمار ایران گزارشی از تغییرات قیمتی ۲۴ قلم کالای خوراکی در مهر ۹۸ و مقایسه آن با شهریور ۹۸ و مهر ۹۷ منتشر کرد که بر این اساس، قیمت ۱۳ قلم کالا در مهر ۹۸ نسبت به ماه قبل کاهش داشته و ۱۱ کالا هم افزایش قیمت داشته اند.

طی یک سال منتهی به مهر ۹۸ هم تنها سه کالای تخم مرغ، سیب و گوجه فرنگی کاهش قیمت داشته اند و مابقی کالاها دچار افزایش قیمت شده اند.

نکته جالب اینکه بر اساس این جدول، قیمت گوجه فرنگی طی یک ماه اخیر ۱۴٫۹ درصد و در یک سال ۴۲٫۳ درصد کاهش قیمت داشته ولی رب گوجه فرنگی طی یک سال گذشته بیش از ۱۵٫۴ درصد افزایش قیمت داشته است. مسئولان وزارت صنعت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت هم ظاهراً در خواب تشریف دارند که کارخانه های رب گوجه فرنگی کلاه به این بزرگی بر سر آنها گذاشته اند.

سازمان حمایت , ستاد تنظیم بازار , قیمت کالاهای اساسی , مرکز آمار ایران ,


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار