عراق واردات ۱۷ محصول کشاورزی را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 آذر 1398 | 10:18 ق.ظ
عراق واردات ۱۷ محصول کشاورزی را ممنوع کرد مدیر کل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس اعلام وزارت کشاورزی عراق این کشور در تولید ۱۷ محصول زراعی و باغی به خودکفایی رسیده و برای حمایت از تولید داخل واردات این محصولات را ممنوع کرده است.

شاهرخ شجری مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای  مشترک  به عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی و طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی  اعلام کرد :  عراق در تولید ۱۷ محصول زراعی و باغی به خودکفایی رسیده و برای حمایت از تولید داخل واردات این محصولات را ممنوع کرده است.

این محصولات  شامل ‌گوجه‌فرنگی، خیار، سیب‌زمینی، بادنجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل کلم، انار و کلم است.

متن این نامه به شرح زیر است: با عنایت به نامه شماره ۹۸/۲۴۰/۳۰۷۶۶ مورخ ۱۳۹۸/۰۹/۰۴ دفتر عربی و افریقایی سازمان توسعه تجارت ایران (نامه پیوست) در خصوص اخبار تجاری واصله از دفتر رایزن محترم ج. ا. ایران در بغداد- عراق در نیمه دوم آبان ماه به استحضار می رساند با توجه به بند ۴ جدول مرتبط و اعلام وزارت کشاورزی کشور عراق این کشور در تولید ۱۷ محصول زراعی و باغی (شامل: گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی، بادمجان، هویج، کنار، کاهو، ذرت، خرما، هندوانه، خربزه، سیر، پیاز، کدو، گل کلم، انار و کلم) به خودکفایی رسیده است و برای حمایت از تولید داخل واردات این محصولات را به داخل کشور ممنوع کرده است.

لذا خواهشمند است دستور فرمائید جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به کشاورزان در برنامه ریزی الگوی کشت و تولید بازنگری لازم صورت پذیرد.

کشور عراق , صادرات , واردات , بازار میوه , وزارت جهاد کشاورزی ,


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار