خوزستان خاستگاه صنعت نفت کشورنیازمند توسعه زیرساختهای نمایشگاهی/ ایجاد شهرک انرژی در خوزستان

تاریخ انتشار: جمعه 22 آذر 1398 | 23:24 ب.ظ
خوزستان خاستگاه صنعت نفت کشورنیازمند توسعه زیرساختهای نمایشگاهی/ ایجاد شهرک انرژی در خوزستان خوزستان خاستگاه صنعت نفت کشورنیازمند توسعه زیرساختهای نمایشگاهی/ ایجاد شهرک انرژی در خوزستان به گزارش خبرنگار نیازنیوز،صبح امروز ( ۲۲ آذرماه) یازدهمین نمایشگاه مشترک ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان با حضور فرخ علیخانی معاون شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سید عبدالله موسوی […]

خوزستان خاستگاه صنعت نفت کشورنیازمند توسعه زیرساختهای نمایشگاهی/ ایجاد شهرک انرژی در خوزستان
به گزارش خبرنگار نیازنیوز،صبح امروز ( ۲۲ آذرماه) یازدهمین نمایشگاه مشترک ساخت تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان با حضور فرخ علیخانی معاون شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سید عبدالله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران وجمعی از فعالان صنایع نفت افتتاح شد.
احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: جای خرسندی است که نمایشگاه صنعت نفت اهواز به محلی برای گردهمایی شرکت های صاحب نام  و صنایع کوچک و بزرگ تبدیل شده است.
خوزستان خاستگاه صنعت نفت کشورنیازمند توسعه زیرساختهای نمایشگاهی
محمدی خاطر نشان کرد: خوزستان به عنوان خاستگاه صنعت نفت ایران شایسته ی این است تا برگزار کننده ی نمایشگاه بین المللی در صنعت نفت و حوزه ی انرژی باشد که برای تحقق این امر به تمهیدات و زیر ساخت هایی نیاز است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه خوزستان را می توان به قطب و فضایی برای برگزاری همیشگی این نمونه نمایشگاه ها تبدیل کنیم، افزود: اولویت برای برگزاری نمایشگاه های نفت با خوزستان است، همچنین باید سطح این نمایشگاه ها بالاتر رود تا بتوانیم در حد بین المللی برگزار کنیم.
وی افزود: امیدواریم با حرکتی که از چندین سال پیش آغاز شده و در چندسال اخیر شتاب گرفته بتوانیم به سمت استقرار صنعتی با حداکثر توان داخلی برسیم.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه ۲ عدد از توربین ها، مواد شیمیایی و همچنین پمپ های درون چاهی برای جلوگیری از افت تولید بومی سازی شدند، گفت: بعضی از سنسورهای پیچیده که پیش از این وارد می شدند اکنون در شهرک های صنعتی به تولید می رسند.
احمد محمدی گفت: امیدواریم روزی یک شهرک انرژی در خوزستان ایجاد شود و شرکت های صاحب نام و رشد پیدا کرده بخشی از خط تولید خود یا تمام آن را به استان بیاورند، که در این صورت صنعتگران در نزدیک کارخانجات قرار می گیرند.
وی با تاکید براینکه تمام دستگاه ها و نهادهای مربوطه با صنعت نفت علاوه بر بخش خصوصی باید در این عرصه حضور پیدا کنند، اضافه کرد: قطعا تا وضع مطلوب فاصله داریم و باید همه کمک کنیم تا با تبلیغ مناسب و ارائه اطلاعات درست توسط بخش صنعت به شرکت های استارت آپی این فاصله جبرانشود.
محمدی گفت: بالغ بر ۱۲ هزار انواع قطعه و تجهیزات پیشرفته و پرکاربرد را بومی سازی کرده ایم که از این تعداد بیش از ۲۵۰۰ قلم توسط شرکت های نوظهور و دانش بنیان تولید شدند.
وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال مولد و افزایش بهره وری باید در طرح جمع آوری گازهای مشعل و افزایش و نگهداشت تولید زنجیره ای از کار هدف گذاری و در کنارجذب نیروی بومی باید سازندگان و کارخانجاتی که در این حوزه فعال هستند به کار گرفته شوند.
احمد محمدی اضافه کرد: همچنین طرح بزرگ و ملی افزایش و نگهداشت تولید که باعنوان طرح ۲۸ مخزن مطرح می شود با هدف حداکثرسازی استفاده از تجهیزات ساخت داخل به دستور مقام عالی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایجاد شده ، این طرح کاملا ایرانی است و نمونه ی آن تاکنون در صنعت نفت با این مقیاس و حجم وجود نداشته اما اکنون توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز طراحی، به اسناد مناقصه گذاشته شده و در اختیار سازندگان قرار گرفته است.
مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب در پایان گفت: خروجی این نمایشگاه باید به سمت توانمندی تولیدکنندگان داخلی منجر شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار