شاعری شهرداراهواز:ایجاد خط لوله موقت در اهواز برای تخلیه آب به کارون

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 آذر 1398 | 21:01 ب.ظ
شاعری شهرداراهواز:ایجاد خط لوله موقت در اهواز برای تخلیه آب به کارون شاعری شهرداراهواز:ایجاد خط لوله موقت در اهواز برای تخلیه آب به کارون شهردار اهواز با اشاره به آبگرفتگی مناطق مختلف شهر در پی بارندگی گفت: نقاط بحرانی و مشکلات هر منطقه مشخص است اما زیرساخت‌ها فراهم نیست. موسی شاعری در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که امروز (۲۶ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار […]

شاعری شهرداراهواز:ایجاد خط لوله موقت در اهواز برای تخلیه آب به کارون

شهردار اهواز با اشاره به آبگرفتگی مناطق مختلف شهر در پی بارندگی گفت: نقاط بحرانی و مشکلات هر منطقه مشخص است اما زیرساخت‌ها فراهم نیست.

موسی شاعری در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که امروز (۲۶ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان هواشناسی میزان بارندگی در اهواز را بین ۳۵ تا ۶۵ میلیمتر پیش‌بینی کرده بود اما حدود ۹۰ میلیمتر بارندگی داشتیم؛ البته می‌دانستیم که با ۳۵ تا ۶۵ میلیمتر هم با بحران جدی مواجه می‌شویم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در جلسه‌ای که یک روز قبل از بارش‌ها تشکیل شد، درخواست کردم که ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ را افزایش دهیم زیرا با پمپ‌های ۱۲ اینچ و سه پمپ دیگر ورتیکال کار می‌کنیم که این پمپ‌ها جوابگو نیستند و با این وضعیت، تخلیه آب چهار تا پنج روز طول می‌کشد.

شهردار اهواز گفت: ما عنوان کردیم که از قبل همه امکانات را تامین کنند و عنوان شد مشکلی در این زمینه وجود ندارد. شهرداری اهواز همه امکانات و  آنچه در اختیار داشت را پای کار آورد اما برخی مناطق مانند کیانشهر وضعیت بحرانی دارند.

شاعری بیان کرد: در برخی نقاط عنوان کردیم اگر با شکافتن جاده یا ایجاد آیلندهایی آب تخلیه می‌شود، این کار را انجام می‌دهیم. همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم خط لوله موقتی را در اکباتان جهت تخلیه مستقیم آب به رودخانه کارون ایجاد کنیم و بعد از تخلیه آب، لوله‌گذاری جمع‌آوری شود. اگر این کار انجام نشود، آب تا یک هفته در منطقه می‌ماند.

وی در خصوص عدم حضور برخی شهرداران در محل‌های دچار آبگرفتگی، عنوان کرد: این موارد را پایش می‌کنیم اما ما شیفت‌بندی کردیم و در برخی مناطق، مدیران تا صبح و پس از آن معاونین آنها در منطقه حضور پیدا کردند.

شهردار اهواز گفت: نقاط بحرانی و مشکلات هر منطقه مشخص است اما زیرساخت‌ها فراهم نیست. ما همه کارها را از قبل انجام دادیم اما این بارش سنگین بود و شرایط به گونه‌ای است که باید ابتدا آب از یک منطقه و سپس از منطقه‌ای دیگر تخلیه شود.

شاعری گفت: برای تخلیه آب در برخی زیرگذرها، باید ماشن‌آلات را به سمت این مناطق ببریم تا وضعیت مناسب‌تری در شریان‌های اصلی پیدا کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار