هیچ امیدی به مدیریت فعلی شرکت آبفا اهواز نیست/بیشتر شبکه های فاضلاب در اهواز ریزش کرده اند/شرکت آبفا اهواز هیچ برنامه ای برای حل مشکل فاضلاب ندارد/حل مشکل فاضلاب، راهکار دفع آب های سطحی اهواز/شهرداری اهوازبا تمام قوا در کنار مردم است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 آذر 1398 | 22:57 ب.ظ
هیچ امیدی به مدیریت فعلی شرکت آبفا اهواز نیست/بیشتر شبکه های فاضلاب در اهواز ریزش کرده اند/شرکت آبفا اهواز هیچ برنامه ای برای حل مشکل فاضلاب ندارد/حل مشکل فاضلاب، راهکار دفع آب های سطحی اهواز/شهرداری اهوازبا تمام قوا در کنار مردم است هیچ امیدی به مدیریت فعلی شرکت آبفا اهواز نیست بیشتر شبکه های فاضلاب در اهواز ریزش کرده اند شرکت آبفا اهواز هیچ برنامه ای برای حل مشکل فاضلاب ندارد حل مشکل فاضلاب، راهکار دفع آب های سطحی اهواز شهرداری اهوازبا تمام قوا در کنار مردم است عضو شورای شهر اهواز گفت: هیچ امیدی به تغییر […]

هیچ امیدی به مدیریت فعلی شرکت آبفا اهواز نیست

بیشتر شبکه های فاضلاب در اهواز ریزش کرده اند

شرکت آبفا اهواز هیچ برنامه ای برای حل مشکل فاضلاب ندارد

حل مشکل فاضلاب، راهکار دفع آب های سطحی اهواز

شهرداری اهوازبا تمام قوا در کنار مردم است

عضو شورای شهر اهواز گفت: هیچ امیدی به تغییر در وضعیت سیستم فاضلاب اهواز و حل این مشکل وجود ندارد،زیرا مدیریت فعلی شرکت آبفا اهواز یک مدیریت ناکارآمد است و توان چانه زنی با بخش های بالادستی خود را ندارد و فقط مردم را توجیح می کند.

اسکندر لطفعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار نیاز نیوز با اشاره به آخرین وضعیت فاضلاب شهر اهواز اظهار کرد: شبکه فاضلاب اهواز یک شبکه مرکب است و در این زمینه شرکت آبفا اهواز باید نسبت به حل مشکل فاضلاب اقدام کند زیرا اینکار به حل بحث آب های سطحی نیز کمک می کند.

وی افزود: براساس آنچه که حتی استاندار خوزستان مطرح کرده است، باید حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از آب های سطحی شهر اهواز توسط همین شبکه مرکب فاضلاب دفع شوند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه اکنون در بیشتر مناطق خطوط کلکتورها و شبکه های فاضلاب در اهواز ریزش کرده اند، عنوان کرد: در تابستان فاضلاب ها در بسیاری از نقاط شهر بالا زده اند و زمستان که می آید مشکلات اهواز چند برابر می شود.

لطفعلی زاده افزود: یک اراده و همت ملی برای حل مشکل فاضلاب اهواز نیاز است.
دولت سالانه بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه در بحث فاضلاب از مردم اهواز دریافت می کند اما برای حل مشکل اهواز تلاش خاصی نمی شود.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز هیچ برنامه ای برای حل مشکل فاضلاب اهواز ندارد و مشکلات و تقصیر را بر گردن دیگر بخش ها می اندازد.
با توجه به اینکه اهواز یک شهر بدون شیب و سطحی است، در مطالعات، دفع همه آب های سطحی نیز از طریق شبکه فاضلاب در نظر گرفته شده است.
قبل از شروع بارندگی شرکت آبفا اهواز باید شبکه های فاضلاب لایروبی می کرد تا شاهد چنین مساله ای نباشیم اما متاسفانه این کار انجام نمی گیرد.

وی با اشاره به خرید پمپ هایی از سوی شهرداری برای دفع آب های سطحی و در اختیار قرار دادن این پمپ ها به آبفا اهواز گفت: این پمپ ها توسط آبفا نصب شده اند اما هیچ پیگیری برای عملکرد و کار کردن آن ها انجام نشده است و حتی این پمپ ها روشن نشده اند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: حداقل کار این است که پمپاژها پیش از آغاز بارندگی ها روشن شوند تا شهر به این شرایط کنونی دچار نشود.
همه آب های سطحی در مناطق مختلف در اهواز ازجمله، شهرک دانشگاه، بهارستان، فرهنگ شهر و… وارد یک شبکه می شوند و پمپ باید این آب ها را دفع کند اما حتی پمپاژها به موقع روشن نشده اند تا شرایط به شکل کنونی نباشد.

لطفعلی زاده گفت: مدیریت خطوط و شبکه های فاضلاب شهر اهواز با شرکت آبفا اهواز است و در این زمینه هیچ مدیریت و نظارتی در این زمینه انجام نگرفته است و اکنون به شرایط کنونی دچار شده ایم که عنوان می کنند آبفا مقصر نیست و آب ها سطحی هستند.

وی افزود: اگر هر سال آبفا مشکل دو محله و شبکه فاضلاب آن دو محله را حل می کرد اکنون اهواز گرفتار چنین شرایطی نمی شد اما متاسفانه اینکار انجام نگرفته است.
اگر بحث فاضلاب اهواز حل شود، ۸۰ درصد از مشکلات آب های سطحی اهواز نیز حل خواهد شد.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: مشکلاتی که اکنون شهر اهواز با آن درگیر است به دلیل سو مدیریت در شرکت آبفا اهواز است. مدیریت بسیار ضعیف در این مجموعه باعث شده تا با چنین شرایطی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه شهرداری با تمام قوا وارد شده و در کنار مردم است، گفت: این سازمان عمومی علاوه بر اینکه باید سر ماه به فکر پرداخت حقوق باشد، در بحث بحران فعلی نیز ورود کرده و با تمام قوا در حال کار است.
در این زمینه آبفا در سر ماه فیش قبوض آب مردم را نقد می کند و حقوق کارکنان خود را پرداخت می کند.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: هیچ امیدی به تغییر در وضعیت سیستم فاضلاب اهواز و حل این مشکل وجود ندارد زبرا مدیریت فعلی شرکت آبفا اهواز یک مدیریت ناکارآمد است و توان چانه زنی با بخش های بالادستی خود را ندارد و فقط مردم را توجیح می کند.

لطفعلی زاده اظهار کرد: انتظار داریم تا بخش های دولتی به بحث جبران خسارت هایی که به مردم وارد شده است ورود کنند و این خسارت ها که در بخش های مختلف رقم خورده است جبران شوند.

وی گفت: انتظار داریم تا استاندار خوزستان، مجموعه نمایندگان و دیگر مسئولان یک تدبیر برای مدیریت آبفا اهواز بیاندیشند تا شاید به حل مشکل فاضلاب اهواز امید داشته باشیم.

وی درپایان گفت: میزان سنجش هر مدیر به عملکرد آن مدیر است.

سنجش شرکت های آبفا به حل و عبور از بحران ها است و این بحران کنونی جز بالاترین مشکلاتی است که در سه دهه گذشته آبفا اتفاق افتاده است.

این مساله نشان دهنده مدیریت آبفا اهواز نسبت به سه دهه گذشته بسیار ضعیف است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار