ریاست بسیار از مدیران خوزستان بدون حکم مدیریتی

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: سه شنبه 12 تیر 1397 | 11:59 ق.ظ
ریاست بسیار از مدیران خوزستان بدون حکم مدیریتی کشاورزنیوز

پیگیری کشاورز نیوز از یک پرونده؛

اظهار نظر عجیب فرماندار!

لابی نماینده مانع از برکناری مدیر معزول تعاون روستایی شده است

رزمی، فرماندار موظف به برخورد با خاطیان در قانون می باشد!

چندی پیش مدیر تعاون روستایی یکی از شهرستان های کشاورز خیز بنا به دلایل سوال برانگیز برکنارشد وبعد از آن طی مراسم رسمی، سرپرست اداره ی تعاون روستایی این شهرستان معرفی شد.

اما دیری نگذشت که نماینده ی این شهرستان درمجلس شورای اسلامی، خود را درجایگاه دولتی ها قرار داد وهمان فرد معزول که دیگر هیچ گونه حکمی از سوی سازمان متبوعه ی استانی و یا مرکزی را ندارد، مجددا برمسند مدیریت تعاون روستایی این شهرستان قرار داد. و از حضور و آغاز به کار، مدیر جدید دارای حکم رسمی در اداره مربوطه جلوگیری کرده است.

دخالت نماینده ی مجلس در پی اینگونه انتصابات، اعتراضات و واکنش های را حوزه انتخابیه خود ایجاد کرد.

دراین راستا منابع موثقی در استانداری خوزستان به خبرنگار کشاورزنیوزاعلام کردند: تا کنون فرماندار آن شهرستان نه به صورت رسمی و نه شفاهی درخصوص فعالیت مدیر معزول اطلاع رسانی ننموده است!

امافرماندار این شهرستان کشاورزخیز استان اظهار کرد: علیرغم اینکه به سازمان متبوعه در استان و مرکز و نیز استانداری از وضعیت پیش آمده گزارشی تهیه وارسال نمودم ؛ اما
متاسفانه مدیر معزول اداره تعاون روستایی این شهرستان با لابی نماینده مجلس شورای اسلامی هم اکنون به عنوان مدیر اداره مشغول فعالیت می باشد!

مشغول به کار بودن یکی از مدیران ادارات تعاون روستایی بدون حکم واظهار نظر عجیب فرماندار جای سوال را پیش می آورد؛ که گفته وی برای رفع مسئولیت وعدم پیگیری این موضوع از مراجع ذیربط یا موافقت وی با لابی نماینده می باشد؟

آیا چنین تخلف آشکاری درسطح مدیریتی استان وجود دارد؟

فرماندار شهرستان مربوطه در ادامه با بیان اینکه فرد معزول از نیروهای ستادی و انتخاباتی نماینده می باشد گفت: دلیل اصلی لابی نماینده برای مدیرمعزول فعالیت او در ستاد انتخاباتی می باشد که از برکناری وی جلوگیری می کند!
این درحالی است که تعاون روستایی مرکز،نامه برکناری وی را به استان ابلاغ نموده اما لابی نماینده مانع از اجرای ابلاغ نامه مرکز شده است.

وی با بیان اینکه طی توافقی که بین فرمانداری،نماینده و مدیر تعاون روستایی استان انجام شد، مقرر گردید جایگزین مدیر معزول بعد از تعطیلات نوروز سال جاری مستقر شود که متاسفانه با گذشت بیش از ۳ماه از این وعده، کماکان نماینده مجلس مانع از برکناری آن فرد شده است.

به گفته فرماندار؛ نماینده مجلس در این زمینه موضوع گیری شدیدی را دارد و حتی از اداره مرکز پیگیر توقف جابه جایی روسای اداره تعاون روستایی شهرستان شده است.

این درحالی است که اکنون فصل کار تعاون روستایی بوده و اداره شهرستان مربوطه بدون مدیر رسمی دارای حق امضا باقی مانده است.

براساس این‌گزارش، درحالی فرماندار شهرستان از پیگیری های مستمر خود سخن می گوید که منابع موثق در معاونت سیاسی ونیز مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان هرگونه اطلاع رسانی از سوی فرماندار درخصوص وضعیت عدم جابه جایی مدیران اداره تعاون روستایی و فعالیت مدیر معزول بدون حکم و نیز دخالت مستقیم نماینده مجلس را رد کرده اند.

شهاب رزمی به خبرنگار ما گفت:
حضور یک فرد معزول به عنوان مدیر ریاست اداره بدون حکم رسمی کاملا غیرقانونی بوده و فرماندار موظف به جلوگیری از این رخداد و برخورد با خاطیان می باشد!

در این میان آنچه که کشاورز نیوز، به آن دست یافته این است، که چنین رویه از سوی یک نماینده مجلس وحضور فرد معزول از سوی مرکز و دارای پرونده حقوقی منحصر به فرد بوده ودر تاریخ سیاسی استان و کشور بی سابقه بوده است.

بر این اساس، اگر این رویه خطرناک و زیر پا گذاشتن قانون توسط یک قانون گذار در خوزستان باب شود و دیگر نمایندگان مجلس ،اقدام به بیرون نمودن مسئولین دولتی از ادارات شهرستانی بنمایند و افرادی را از سوی خود بدون اخذ حکم از مقام مافوق دولتی در ادارات بنشانند، آیا در این استان دیگر سنگ بر روی سنگ بند می شود؟!

به راستی ، آیا هیئت نظارت شورای نگهبان بر این نوع عملکرد نماینده شهرستان مذکور واقف است؟!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار