مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای استان خوزستان:

حمایت استاندار و همراهی معاون عمرانی در موفقیتهای سازمان همیاری قابل تقدیر است/ هیچ تبانی در واگذاری طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی رخ نداده است/ تکمیل شکستگی سیل بندها در بخش هایی که بر عهده سازمان بود کاملا انجام شده است

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 | 19:27 ب.ظ
حمایت استاندار و همراهی معاون عمرانی در موفقیتهای سازمان همیاری قابل تقدیر است/ هیچ تبانی در واگذاری طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی رخ نداده است/ تکمیل شکستگی سیل بندها در بخش هایی که بر عهده سازمان بود کاملا انجام شده است حمایت استاندار و همراهی معاون عمرانی در موفقیتهای سازمان همیاری قابل تقدیر است هیچ تبانی در واگذاری طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی رخ نداده است تکمیل شکستگی سیل بندها در بخش هایی که بر عهده سازمان بود کاملا انجام شده است   به گزارش خبرنگار نیازنیوز، لفته دورکوندی صبح امروز سه شنبه در نشست خبری […]

حمایت استاندار و همراهی معاون عمرانی در موفقیتهای سازمان همیاری قابل تقدیر است

هیچ تبانی در واگذاری طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی رخ نداده است

تکمیل شکستگی سیل بندها در بخش هایی که بر عهده سازمان بود کاملا انجام شده است

 

به گزارش خبرنگار نیازنیوز، لفته دورکوندی صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: گزارش های تهیه شده توسط یکی از خبرگزاری ها در زمینه واگذاری طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی به روش ترک تشریفات به سازمان همیاری شهرداری‌های خوزستان فاقد اعتبار است و منصفانه نیست.

وی یادآور شد: در این گزارش رسانه ای مدعی رها شدن تعلل کم کاری و تخلف در این طرح شده که چنین چیزی درست نیست.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خوزستان گفت: در نخستین روز کاری به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خوزستان ، شهردار شیبان شخصا به دفتر من مراجعه و خواستار اجرای طرح ساخت جاده ساحلی ملاثانی توسط ما شد.

دورکوندی بیان کرد: در آن مقطع حساب های سازمان مشکل پیدا کرده بود که پس از رفع مشکلات قانونی آنها بلافاصله ماشین آلات خود را برای اجرای طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی به شیبان فرستادیم.

وی تصریح کرد: نکته مهم این است که این طرح براساس فهرست بهای سال ۹۷ تهیه شده بود اما براساس فهرست بهای سال ۹۸ ، قیمت تمام شده طرح ۷ برابر قیمت قبلی آن برآورد شده بود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خوزستان گفت: برآورد قیمت قبلی طرح در سال ۹۷٬ ۳۳ میلیارد ریال بود که با قیمت سال ۹۸, هزینه اجرای طرح ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

دورکوندی اضافه کرد: تا خواستیم کار را شروع کنیم سیلاب فروردین ماه ۹۸ شروع و باعث تاخیر در اجرای آن شد اما پس از فروکش کردن سیلاب بلافاصله کار را شروع کردیم.

وی اذعان کرد: به رغم آن که طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی را بعد از سایر شهرهای مجاور مسیر شروع کردیم اما از آنها جلوتر هستیم.

دورکوندی با بیان این که مهرماه ۹۷ نقشه های اجرایی توسط شهرداری به ما ابلاغ شد، گفت: ۲۷ اسفندماه ۹۷ با شهرداری شیبان برای اجرای طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی قرارداد بستیم.

لفته دورکوندی یادآور شد:در ابتدا مشاور طرح گفت که طرح اجرایی طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی در حال اصلاح است و جاده ساحلی چند منظوره احداث می شود و نقش سیل بند را هم ایفا می کند.

وی بیان کرد: طرح نهایی و نقشه های اجرایی پس از اعمال اصلاحات و تغییرات مهرماه ۹۸ به ما ابلاغ شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خوزستان افزود: مشاور طرح بهمن ماه ۹۸ به شهرداری شیبان طی نامه ای اعلام کرد با توجه به تغییرات نقشه اجرایی و تغییر ابعاد جاده، اجرای برخی آیتم ها مثل جدول کاری امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: در صورت ادامه خاکریزی چون از آیتم های پیمان و قرارداد تجاوز می کردیم ادامه کار امکان پذیر نبود.

به گفته دورکوندی در این صورت طرح باید ماده ۴۸ می شد یا قرارداد جدیدی بسته شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خوزستان با بیان این که این قرارداد مرحله به مرحله است، تصریح کرد:ترک تشریفات کار کاملا قانونی است و با شرایط خاص خودش غیرقانونی و تبانی نیست.

وی یادآور شد: اگر ایرادی بر ترک تشریفات وارد باشد این ایراد به کارفرمای طرح وارد است نه مجری طرح، چون ترک تشریفات توسط کارفرما و تأیید عالی ترین مقام یعنی استاندار خوزستان اجرا می شود.
دورکوندی یادآور شد: خود کارفرما مجری طرح را انتخاب می کند و فرایند قانونی ترک تشریفات طرح احداث جاده ساحلی ملاثانی انجام شده است.

وی با اشاره به واگذاری طرح های عمرانی شهرداری به سازمان همیاری شهرداری‌های کشور طبق آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری ها، گفت: طبق ماده ۱۹ آیین نامه مالی شهرداری های کشور واگذاری طرح های عمرانی به سازمان همیاری شهرداری‌ها بدون تشریفات و با تفاهم نامه است و تشریفات فقط پیشنهاد شهردار به شورای شهر و تصویب توسط این نهاد است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات ترمیم سیل بندها اشاره کرد و گفت:تکمیل شکستگی سیل بندها در بخش هایی که بر عهده ما بود کاملا انجام شده است.

دورکوندی با بیان این که در بحث ترمیم سیل بندها فکر می کنم کاملا خوب عمل کردیم، گفت بیش از تعهدات مصوب مان کار کردیم چون احساس وظیفه می کردیم‌.

وی با اشاره محل تامین اعتبارات ترمیم سیل یندها افزود: اعتبارات بازسازی و ترمیم سیل بندها از محل اوراق بهادار و اسناد خزانه بوده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خوزستان تصریح کرد: تا به امروز بابت ترمیم سیل بندهای اهواز حتی یک ریال هم نگرفتیم.

دورکوندی گفت:برآورد اولیه بازسازی و ترمیم سیل بندهای شوشتر، شوش و اهواز ۱۲۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: اولویت ما ترمیم شکستگی های سیل بندهای گذشته بود. سیل بندهای اهواز عمدتا ترمیم شکستگی ها بوده و بابت ترمیم آنها در شوش تنها ۲۵ میلیارد ریال گرفتیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خوزستان بیان کرد: در بحث ترمیم سیل بندهای شوشتر اعتبار آن ۵۷ میلیارد ریال بوده و تنها ۲۷ میلیارد ریال به ما پرداخت شده در حالی که پیشرفت فیزیکی ترمیم سیل بندهای شوشتر ۱۰۰ درصد بوده است.

دورکوندی اضافه کرد: اعتبار بازسازی و ترمیم سیل بندهای اهواز ۴۳ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی آنها ۱۰۰ درصد در حالی که تاکنون حتی یک ریال هم بابت ترمیم سیل بندهای اهواز نگرفتیم.

وی با بیان این که یکی از طرح های بلاتکلیف مجتمع پزشکی بود که کاربری درمانی دارد، گفت: این طرح کاملا بلاتکلیف بود و حرف و حدیث های زیادی درباره آن درست شده بود.

به گفته مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خوزستان این طرح طی یک سال گذشته به بهره برداری رسید و پایان کار آن اخذ شده است.

دورکوندی افزود: به رغم تکمیل آن ارزش افزوده و سهم دیگری به سهام مورد توافق قبلی اضافه شده و ۲۰ واحد پارکینگ در طبقه زیرین را به قرارداد مورد توافق قبلی به سازمان همیاری شهرداری‌های خوزستان برگرداندیم.

وی بیان کرد:۴ دانگ آپارتمان هم به این مجموعه اضافه شده که جز سرمایه های ما است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خوزستان یادآور شد:به رغم پیشنهاد فروش برای این ۴ دانگ اعتقاد دارم آنها سرمایه سازمان و درآمد پایدار هستند.

دورکوندی گفت: اولویت نخست ما در صورت پیدا شدن سرمایه گذار احداث درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی است.

وی ادامه داد: برج کیانپارس متعلق به سازمان همیاری شهرداری‌های خوزستان و بلاتکلیف است و پایان کار ندارد و پارکینگ ها جانمایی نشده و حتی از سهم خود در برج اطلاع نداشتیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خوزستان با بیان این که مالک ۲۸ واحد در برج کیانپارس هستیم‌، گفت:
در صورت ساخت پارکینگ اضافی آنها متعلق به سازنده و سرمایه گذار هستند، اما با رایزنی با سرمایه گذار ۲۰ واحد دیگر از ۴۰ واحد پارکینگ را اختیار کردیم و ۲۰ واحد پارکینگ دیگر هم مشاع و ۱۷ واحد آپارتمان هم جز دارایی ها و سرمایه های سازمان هستند.
وی در پایان درباره بودجه بهسازی پایانه مسافربری درون شهری آزادگان ، گفت:بودجه بهسازی پایانه مسافربری درون شهری آزادگان ۱۳ میلیارد ریال است و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار