بیماری علت تلف شدن ۱۰۰۰ گوسفند صادراتی بندر شادگان

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: سه شنبه 19 تیر 1397 | 18:18 ب.ظ
بیماری علت تلف شدن ۱۰۰۰ گوسفند صادراتی بندر شادگان رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: دام های صادراتی بندر شادگان به دلیل بیماری تلف نشدند.

رضا حفیظی: طبق پیش بینی لنج حامل دام باید بعد از ۳۶ ساعت به کشور مقصد برسد که به علت مشکلات فنی و جوی پس از ۶۰ ساعت به کشور قطر رسیده و آب مصرفی و علوفه در این مدت زمان به اتمام رسیده بود.

وی افزود: کشور قطر اجازه ترخیص کالا و آب گیری مجدد و تامین علوفه را نداده و لنج بدون آب آشامیدنی برای گوسفندان کشور قطر را به قصد برگشت به ایران ترک کرد که با توجه به گرمای طاقت فرسا در این فصل و خرابی مجدد لنج در دریا حدود هزار راس گوسفند به علت تشنگی شدید در مسیر تلف شدند.

 رئیس اداره دامپزشکی شادگان ادامه داد: با رسیدن لنج، کارشناسان اداره دامپزشکی طبق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور پس از انجام معاینات بالینی و نرمال کردن شرایط گوسفندان باقی مانده، با صدور گواهی های حمل بهداشتی تمامی گوسفندان باقی مانده را در کشتارگاه مورد تائید دامپزشکی کشتار قرار داده و دام های تلف شده در هنگام تخلیه بار به روش کاملا بهداشتی سوزانده و دفن شد.

حفیظی در پایان گفت: بازرسان بهداشتی کشور قطر با توجه به شرایط گرما طاقت فرسا باید اجازه لازم را به لنج برای ذخیره آب اشامیدنی و علوفه صادر می کردند که متاسفانه این همکاری لازم انجام نپذیرفته و در راه برگشت لنج باری، گوسفندان به علت تشنگی شدید تلف شدند.

منبع:مهر

بیماری علت تلف شدن ۱۰۰۰ گوسفند صادراتی بندر شادگان نبود


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار