نقش سران شیوخ در ریشه کن شدن کرونا پررنگ است

تاریخ انتشار: یکشنبه 16 شهریور 1399 | 11:28 ق.ظ
نقش سران شیوخ در ریشه کن شدن کرونا پررنگ است مدیر عامل این سازمان در دیدار با سران شیوخ این منطقه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت گفت: با همکاری و همدلی می توان بر بیماری منحوس کرونا فائق آمد و نقش شیوخ در این امر تاثیرگذار خواهد بود.

اسماعیل زمانی اظهار کرد: شیوخ محترم در ایام محرم امسال که همزمان با اپیدمی بیماری کرونا مواجه شد به افراد عشیره خود توصیه کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا در صورت بازگشت موج کرونا به منطقه به لحاظ بهداشتی و اقتصادی وارد رکود جدی خواهیم شد.
وی افزود: ما اکنون در وضعیت خوبی قرار داریم ولی در صورت بازگشت به وضعیت قرمز شرایط بدتری نسبت به گذشته را تجربه خواهیم کرد، اگر در ایام محرم مراعات کنیم آسیبی که کرونا در پاییز و زمستان وارد خواهد کرد کمتر از گذشته خواهد بود.
زمانی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم توسط مردم تاکید کرد و گفت: عزاداری ماه محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال گذشته خواهد بود و سران شیوخ رسالت سنگینی در حفظ سلامت مردم بر عهده خواهند داشت.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای صحیح فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم در ایام عزاداری ماه محرم، سلامت جامعه را به همراه دارد.
وی در خصوص برگزاری مراسم‌های حسینی در شرایط کرونایی با اشاره به درگیر شدن کشور با این بیماری از اسفندماه سال گذشته افزود: عمده چالش این بیماری حضور در تجمعات است و ضرورت دارد افراد با پرهیز از ازدحام و تجمع در کاهش شیوع این بیماری اقدام کنند.
وی با اشاره به توصیه پزشکان مبنی بر کاهش تجمعات، ادامه داد: با شیوع این بیماری به رغم استقبال جوانان در سال‌های اخیر به مساله اعتکاف، شاهد تعطیلی این رویداد بودیم و حتی نمازهای جمعه، مساجد در ماه شعبان و رمضان تعطیل و مردم توصیه شدند که در خانه بمانند.
زمانی با بیان اینکه در طول تاریخ نهضت حسینی با معرفت و بصیرت افزایی همراه بود، افزود: از سوی دیگر پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه به دلیل شرایط سخت موجود، امکان برگزاری تجمعات نیست، ضرورت دارد جلسات معرفتی و روضه‌ها را به صورت محافل خانوادگی تشکیل شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این دوران هر مسلمان باید به عنوان یک مُبلغ، با رفتار و کردار خود اشاعه دهنده فرهنگ حسینی باشد.
وی افزود: عزاداری‌ها از فضاهای کوچک به فضاهای باز سوق داده می‌شوند و در صورت امکان عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به صورت خانوادگی برگزار شود.
زمانی اظهار کرد: کرونا متاسفانه بین جوانان در حال گسترش است و از دست رفتن جوان بسیار سخت و سنگین است و امیدواریم شما شیوخ محبوبان و مورد تایید مردم این تکلیف و رسالت را در جلوگیری از شیوع بیماری منحوس تاثیرگذار باشید.
در پایان این نشست از سوی سران شیوخ حاضر در منطقه آزاد اروند هدیه ای به پاس قدردانی از زحمات اسماعیل زمانی در سازمان منطقه آزاد اروند به مناسبت هفته ی دولت به وی اهدا شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار