نباید تسلیم یک بلای طبیعی شویم چرا که حامی و حافظ ما قرآن است

تاریخ انتشار: شنبه 22 شهریور 1399 | 10:05 ق.ظ
نباید تسلیم یک بلای طبیعی شویم چرا که حامی و حافظ ما قرآن است حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در افتتاحیه این دوره از مسابقات با اشاره به میزبانی اوقاف از مسابقات قرآن، اظهار کرد:مسیری جز مسیر قرآن برای نجات انسان وجود ندارد، گفت: اگر قرآن در جامعه اسلامی به اشکال گوناگون، تدریس می‌شود

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در افتتاحیه این دوره از مسابقات با اشاره به میزبانی اوقاف از مسابقات قرآن، اظهار کرد: برگزاری مهمترین و بزرگترین رویداد قرآنی با شرایط درگیری با بیماری کرونا جای تأسف دارد. حضور نزدیک به ۴۰۰ نفر در مسابقات سالهای گذشته جلال و شکوه به این رویداد قرآنی می‌بخشید، اما این بیماری باعث شد که اثر منفی خود را بر برگزاری مراسم قرآنی در ماه رمضان و ماه محرم بگذارد.
خاکباز افزود: نباید تسلیم یک بلای طبیعی شویم چرا که حامی و حافظ ما قرآن است و همه دستورات اسلام و راه‌های هدایت بشریت در قرآن کریم آمده است و حتماً علم قرآنی کارساز است و علوم قرآنی می‌تواند جلوی بلایای طبیعی را بگیرد و به بشر نفع برساند. چرا که آیات و روایات به همین امر اعتقاد دارند و علم بشری در سایه علم قرآن کمک خواهد کرد تا این ویروس را ریشه‌کن کند تا بتوانیم در آرامش معیشت خود را از لحاظ مادی و معنوی کسب کنیم.
وی با تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان گفت: یک نکته اخلاقی در حادثه کربلا بود که در مقتل ابی مخنف به آن اشاره شده است؛ خواست امام حسین در آن شب یک فرصت استثنایی است؛ قرار نبود در آن شب معجزه اتفاق بیفتد و یا لشکر عظیمی به امام حسین ملحق شود، فقط امام حسین می‌خواست قران تلاوت کند. هیچ راهی برای نجات بشریت جز قرآن وجود ندارد اگر تا به امروز حکومت اسلامی توانست، سوای مسائل سیاسی و مشکلات داخلی پرچم امام حسین را در تمام ابنیه بنا کند دلیلش حضور قرآن بوده است.
خاکباز افزود: امام حسین علیه‌السلام کم قرآن تلاوت نکرده است اما این حرکت ایشان برای ما یک درس دارد که در مقاتل هم به آن اشاره شده رٱس مبارک سیدالشهدا بر نیزه قرآن تلاوت کرده است. امام حسین داعیه پیامبری نداشت اما می‌خواهد در طول تاریخ این پیام را به ما برساند کسی که معتقد به رفتار و گفتار حسین بن علی است حتی اگر سرش بر بالای نیزه رفت باید در مسیر قرآن زندگی کند.
وی با تأکید بر اینکه مسیری جز مسیر قرآن برای نجات انسان وجود ندارد، گفت: اگر قرآن در جامعه اسلامی به اشکال گوناگون، تدریس می‌شود، برای آن است که آموخته‌های هدایت به ما برسد. همه ما اعتقاد به خانواده و نسل موفق و صالح داریم. اگر نتوانیم آنها را بر سفره قرآن بنشانیم، در این زمینه موفق نخواهیم بود.
خاکباز با اشاره به حدیث «أَلْعِلْمُ نُورٌ یقْذِفُهُ اللّه فِی قَلْبِ مَنْ یشآء»علم، نوری است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد می افکند، بیان کرد: مادر تمام علوم، علم قرآنی است که می‌تواند باعث نجات بشریت شود. این برنامه‌ها زینت قرآن هستند مهم اخلاق قرآنی و عمل به دستورات آن است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار