امسال برداشت نیشکر به شش میلیون تن می‌رسد

تاریخ انتشار: جمعه 28 شهریور 1399 | 14:10 ب.ظ
امسال برداشت نیشکر به شش میلیون تن می‌رسد مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پایان عملیات کشت نیشکر در ۱۶ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر خبر داد.

دکتر عبدعلی ناصری در بازدید از آخرین روز عملیات کشت نیشکر در کشت و صنعت حکیم فارابی، با بیان این مطلب، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت نیشکر به شش میلیون تن و استحصال شکر به ۶۰۰ هزار تن برسد که این میزان در مقایسه با تولید سال گذشته حدود ۲ برابر است.

مهیا شدن شرایط برای جهش تولید در توسعه نیشکر

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری همه زمین های این شرکت که در سیلاب فروردین ماه ۹۸ آسیب دیده بود، احیا و بازسازی شدند و با زیر کشت رفتن ۱۶ هزار و ۵۸۰ هکتار از اراضی نیشکر، شرایط برای جهش تولید و رسیدن به ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰ هزار تن شکر در سال ۱۴۰۰ فراهم شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد کمی و کیفی مناسب گیاه نیشکر ، عنوان کرد: با توجه به مدیریت مناسب مزرعه، شاهد رشد کیفی و کمی مناسب نیشکر در فصل تابستان هستیم و پیش‌بینی می شود از هر هکتار سطح سبز نیشکر حدود ۹۰تا ۱۰۰ تن نیشکر برداشت شود.

تقدیر از تعامل مسئولین استانی در پیشبرد اهداف شرکت

وی با قدردانی از تعامل سازمان آب و برق خوزستان و شرکت توزیع برق در تامین آب و برق صنعت بزرگ نیشکر، گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، شرایط اقلیمی مناسب، کوددهی بموقع و مدیریت آبیاری و نظارت مستمر در مراحل مختلف، گیاه نیشکر در مقایسه با سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته است و شرایط برای جهش تولید فراهم شده است.

ناصری در ادامه تصریح کرد: شرکت توسعه نیشکر در یک سال گذشته با فراز و نشیب های زیادی روبرو بود، به طوری که در سیل فروردین ماه ۹۸ حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی شرکت های توسعه نیشکر و صنایع جانبی آسیب دید.

وی با بیان اینکه با وقوع خشکسالی و سیلاب بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد، گفت: با وجود چنین خسارتی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش پرسنل ، اقدامی جهادی در توسعه نیشکر انجام شد و موفق شدیم علاوه بر بازسازی اراضی، رکورد تاریخی کشت بیش از ۲۶ هزار هکتار نیشکر را در سال گذشته ثبت کنیم و با کشت امسال، همه خسارت های ناشی از سیلاب و خشکسالی به اراضی نیشکر جبران شد.

افزایش تولید شکر در سایه تعامل و همدلی مدیران و پرسنل

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: در سایه تعامل و همدلی مدیران و پرسنل کشت و صنعت های هفتگانه توسعه نیشکر روندی شکل گرفت که در سایه آن امنیت و توسعه پایدار رقم خورد و این تعامل و همراهی یکی از بهترین راهکارها در پیشبرد اهداف مورد نظر است.

ناصری تاکید کرد: مجموعه تلاش های صورت گرفته و تدوین برنامه های میان مدت و سه سال آینده، شرکت را به سوی افقی روشن و رسیدن به ظرفیت های مطلوب و حفظ اقتدار این مجموعه عظیم در زمینه های مختلف رهنمون خواهد نمود.

وی با اشاره به اقدامات شبانه روزی پرسنل نیشکر در پایان عملیات کشت سال زراعی جاری، اظهار داشت: از تلاش های تمامی همکاران و خادمین مردم در مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در رکوردزنی کشت نیشکر در سال گذشته و همچنین پایان عملیات کشت نیشکر در سال زراعی جاری تقدیر و تشکر می نمایم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار