در پی اتهامات وارد شده مجتبی یوسفی به شهرداری اهواز؛

دغدغه شهروندان یا تسویه حساب انتخاباتی، کدام یک؟!/ شجاعت شهردار اهواز ستودنی است!/ به راستی ریگ به کفش کیست؟!

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 مهر 1399 | 17:36 ب.ظ
دغدغه شهروندان یا تسویه حساب انتخاباتی، کدام یک؟!/ شجاعت شهردار اهواز ستودنی است!/ به راستی ریگ به کفش کیست؟! این روزها که فضای مجازی بستری شده است برای انتقال سریع هر نوع خبری، می طلبد آدمی مقداری در گفتارهایش با تامل و با درایت عمل کند! زیرا یک کامنت، پیام و یا خبر و تصویر و یا سخنی، در آن لحظه به میلیون ها کاربر مخابره می شود و هر نوع تصمیم و کنش […]

این روزها که فضای مجازی بستری شده است برای انتقال سریع هر نوع خبری، می طلبد آدمی مقداری در گفتارهایش با تامل و با درایت عمل کند!
زیرا یک کامنت، پیام و یا خبر و تصویر و یا سخنی، در آن لحظه به میلیون ها کاربر مخابره می شود و هر نوع تصمیم و کنش و واکنش را به صورت منفی و مثبت به بدنه جامعه تزریق می کند.

سمیه غافلی / یوسفی نماینده مردم اهواز باوی کارون حمیدیه در حالی در نشست خبری خود خبر از فروش و واگذاری اراضی شهرداری به صورت غیر قانونی و تخلف پرده برداری کرد که تا این لحظه هیچگونه مدرک مستندی دال بر این ادعای خود ارائه ننموده است!

طی چند روز گذشته بعد از نشست خبری مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی با اصحاب رسانه فضای حقیقی و مجازی استان ملتهب از یک بخشی از صحبت های عجیب و غریب نماینده شد.
مجتبی یوسفی در این نشست صحبت های خود را با این حال و هوا آغاز می کند که هر کس نداند احساس می کند ایشان یا هنوز در مسند شهرداری است و یا هنوز نتوانسته باور کند که در مجلس شورای اسلامی ردای نمایندگی مردم را عهده دار شده است و باید به نحوی صحبت کند که هیچ جایش لنگ نزند و بعدها کسی او را بابت صحبت بدون مدرک سرزنش نکند و به حاشیه نکشاند.

او شهردار را متهم به ارزان فروشی املاک و زمین های متعلق به شهرداری می کند و آدرس مکانی را از شهردار می خواهد که در آن زمین به قیمت متری ۸۰۰ هزار تومان فروخته می شود، بعد می گوید تصمیم ها در شهرداری پر حرف و حدیث است و اتهامات دیگری که طبیعتا آن قدر در فضای مجازی بازنشر شده است که تمامی خوانندگان بخش بخش این نشست خبری با اصحاب رسانه را از بر هستند.

اما سوال های متعددی بعد از مرور چند باره این نشست خبری در اذعان عموم و خبرنگاران و نقادان بوجود می آید، اینکه آیا واقعا ریگی به کفش موسی شاعری شهردار اهواز است که اگر این طور است پس نباید جلوی این اتهامات ایستادگی می کرد و می بایست تخلف خود را می پذیرفت و پای دادستان را برای بررسی مسائل و موارد مطرح شده به شهرداری باز نمی کرد.

طبیعتا موسی شاعری شهردار جوان اهواز که علیرغم فعالیت های بی شماری که در اهواز انجام داده مورد بی مهری و کم لطفی برخی قرار گرفته، همان اقدامی را در دستور کار قرار داد که مردم از او طلب می کردند.

دادستان به مسائل و موارد مطرح شده از سوی نماینده و اتهاماتی که به شهرداری زده شده رسیدگی کند، این خواسته موسی شاعری از دستگاه قضائی است.

چنین شجاعتی بی شک نشان می دهد که شاعری از مسائل فروش زمین ها کاملا مطلع است و بدون اظهار نظر کارشناس رسمی دادگستری در خصوص قیمت اراضی هیچ گونه اقدامی انجام نداده است و طبیعتا وقتی کارشناس رسمی دادگستری در خصوص قیمت اراضی اظهار نظر کرده است، داستان این شکلی می شود : طلا که پاک است چه منتش به خاک است.

یوسفی در بخش دیگری از صحبت هایش نقبی می زند به موضوع آسفالت خیابان ها، آقای یوسفی سوال من این است بعد از نماینده شدن تان در شهر اهواز به چند خیابان اصلی و فرعی شهر اهواز سر زدید؟ آیا حجم آسفالتی که در دوره موسی شاعری انجام شده است را ندیده اید، آیا حجم فعالیت هایی که از قبیل روگذر و زیر گذر و فضای سبز و زیباسازی شهری و … است را ندیده اید، که البته بعید میدانم با توجه به شهردار بودنتان این مسائل را ندیده باشید.

آیا دعوای جانانه موسی شاعری با کیسون را ندیدید، آیا متقاعد کردن سپاه و خاتم الانبیاء برای راه اندازی مترو شهر اهواز را ندیدید، این اقدام آن قدر بزرگ و شاخص است که اگر موسی شاعری آن را به سرانجام برساند که تلاش های انجام شده گواه این ماجرا است مطمئنیم از او به عنوان موفق ترین شهردار اهواز طی حداقل دو دهه اخیر می توانیم یاد کنیم.

آقای یوسفی شما نماینده و وکیل مردم اهواز هستید و طبیعتا از شما انتظارات فراوان است، زیرا مردم درگیر مسائل معیشتی و اقتصادی خود هستند و هر روز با اخبار تلخی از افزایش قیمت های ارز و سکه و دلار و مسکن و خورد و خوراک روبه رو هستند، شما برای این مسائل چه برنامه ای دارید، آیا شما کنار شهرداری برای توسعه شهر اهواز هستید یا مقابل آن برای تسویه حساب های زمانی که زیر نظر ایشان مشغول کار بودید.
آقای یوسفی می شود مدرک اتهاماتی را که وارد کردید را هم نشانمان بدهید؟

انتظار مردم اهواز از حضرتعالی بعد از رای اعتماد دادن به شما و ورود به مجلس طبیعتا پیگیری برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه ای است که برای حل مشکلاتش دست به دامان نمایندگان سایر استانها شدید، این را هم خوب می دانید که شهرداری به عنوان مهمترین دستگاه اجرایی موظف است بخش عمده ای از این مشکلات را مرتفع نماید، اما شما کجای حمایت از سیستم شهرداری ایستاده اید، چه کرده اید برای حل مشکلات شهرداری اهواز،برنامه شما چیست برای اینکه چرخ حرکتی شهردار اهواز سرعتش بیشتر شود؟

نکند نقش شما بیشتر شبیه تابلوی ایست باشد و مجبوریم بدلیل حاشیه سازی شما هر از مدتی این چرخ ها را متوقف سازیم؟

شفاف سازی یکی از خواسته های مردم در مسائل مختلف جامعه است، اما تهمت زدن بدون مدرک به غیر از آسیب به روحیه جهادی مدیران جوان هیچ چیز را به ارمغان نمی آورد جز مشوش نمودن اذهان عمومی که این روزها شما در انجام آن بسیار موفق عمل کرده اید.
آقای یوسفی به عقیده نگارنده بهتر است شما مسئولیت هایی که مردم انتظار دارند یک نماینده به سرانجام برساند را دوباره مرور کنید، فکر می کنم راهی که دارید می روید اشتباه است و باید تغییر مسیر دهید.

قبول چند ده سمت در مجلس طبیعتا انتظارات را از شما بالا می برد و از شما یک مدیر پروازی می سازد، بهتر نیست بیشتر روی حوزه انتخابیه خود دقت کنید، همان جایی که اگر مردم به پای صندوق نمی رفتند اکنون شما صاحب این سمت نبودید، طبیعتا افرادی که به شما رای داده اند چشم به راه حل مشکلاتشان هستند که خوب می دانید مشکلات شان چیست.

امیدواریم نماینده مردم اهواز بعد از صحبت هایی که ارائه داده اسناد و مدارک خود را برای شفاف سازی اذهان عمومی ارائه و در غیر این صورت عذرخواهی کند تا اینگونه برداشت نشود که ایشان بدنبال تسویه حساب های شخصی و انتخاباتی بوده است.

همان گونه که همگان می دانیم؛
کلان شهر اهواز نیازمند عزم ملی توجه و همبستگی مسئولین و ناظرین بر امور جهت توسعه عمران و آبادانی می‌باشد، اما به حاشیه راندن این مهم توسط برخی متولیان امر تصمیم گیران و یا مطالبه‌گران حقوق شهروندان، وقفه‌ای در توسعه و عمران مرکز استان خوزستان ایجاد خواهد کرد.

حالا که کلان شهر اهواز به یک کارگاه توسعه عمرانی تبدیل شده است و مدیریت کلان شهر اهواز درصدد استفاده و بهره مندی از استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل موجود و به کارگیری آنها جهت سرعت دادن بر روی ریل قطار آبادانی می باشد، متاسفانه برخی مواقع شاهد سنگ اندازی و نقدهای گاهاً بی اساس و یا بدون مستند می باشیم!


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار