مخالفان حزب اللهی شهردار اهواز بخوانند!

حسن سلامت دوم - سردبير روزنامه نسيم خوزستان
تاریخ انتشار: سه شنبه 22 مهر 1399 | 09:35 ق.ظ
مخالفان حزب اللهی شهردار اهواز بخوانند! در روزهای اخیر انتقادات و بعضا توهین های ناجوانمردانه به شهردار جوان اهواز روا داشته شده است.

داستان از آنجا شروع می شود که از روزی که شهردار جوان اهواز بر صندی مدیریت شهری تکیه زده برای هیچ مدیری حاشیه امن نگذاشته و مدام در حال پاکسازی و جوان سازی سیستم فشل و غیر شفاف شهرداری است.
از روزی که موسی شاعری سکان شهرداری اهواز را به دست گرفت پست های موروثی، صندلی فروشی ها و تقسیم بندی های قومی و قبیله ای را کنار گذاشته و استفاده از مدیران جوان، ارزشی، متعهد، باانگیزه و متخصص را در دستور کار قرار داده است.
روحیه و انگیزه شهردار جوان اهواز به قدری بالا بود که در یکی و دو هفته اول شروع به کارش بسیاری از پروژه هایی که سالیان سال نیمه کاره رها شده بودند فعال شده و به سیستم شهرداری اهواز جان تازه ای دمیده شد.
از همان ابتدا جوانگرایی، شفاف سازی و تغییرات مدیریتی موسی شاعری به کام برخی خوش نیامد و ۴٠ روز بعد از انتخابش به عنوان شهردار اهواز کلید استیضاح او زده شد که در طول تاریخ شوراهای کلانشهرها و حتی شهرهای کوچک اقدامی بی سابقه و دور از انتظار بود! اما باز هم این تهدیدات و تهمت های مخالفان بر شهردار جوان کارساز نشد و شاعری قاطعانه به مسیرش ادامه داد.
اقدامات ماندگار شاعری در حوزه عمرانی تحسین بسیاری از دلسوزان و کارشناسان باتجربه شهر و استان را درآورد به این دلیل که در اوضاع و احوال اقتصادی که سنگ روی سنگ بند نمی آید و تنها درآمد شهرداری اهواز که ساخت و ساز بود تقریبا به صفر رسیده و هر روز کارگران هر منطقه ای جلوی درب شهرداری و شورا تحصن می کردند شاعری چگونه توانسته علیرغم پرداخت حقوق های معوق و کسب رضایتمندی در ارائه خدمات به مردم، پروژه های عمرانی را فعال کند.
آری شاعری جوان با لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با تکیه بر انتخاب مدیران جوان و ارزشی مجموعه ای که سال ها به اتاق خلوت غارتگران تبدیل شده بود را متحول نموده و سیستم فشل و ناکارآمد شهرداری اهواز را تا حدودی اصلاح نماید.
لذا انصاف نیست که اقدامات جهادی شهردار جوان را در این وضعیت نابسامان اقتصادی و سیاسی کشور از قبیل ؛
پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید کجباف
پیشرفت فیزیک ٨١ درصد
پروژه زیر گذر جانباز (زردشت)
پیشرفت فیزیک ٩٨ درصد
پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان دانشگاه
پیشرفت فیزیک ٢٧ درصد
پروژه رینگ کمربندی پل ششم ( پل فولاد )
پیشرفت فیزیکی ٩٠ درصد
پروژه جاده دسترسی پل ولایت تا بلوار فرودگاه
پیشرفت فیزیکی ٣٠ درصد
پروژه دیوار ساحلی شرق و غرب رودخانه کارون
پیشرفت فیزیکی ٣۵ درصد
مسیر ۴۴ متری کیانشهر تا بلوار قدس
پیشرفت فیزیکی ٨۵ درصد
پروژه جاده ساحلی حد فاصل پارک ربیع تا پل ششم (پل فولاد)
پیشرفت فیزیکی ۴٠ درصد
پروژه جاده ساحلی از کوی ملت تا پل سوم
پروژه فرهنگسرای فرهنگیان
پیشرفت فیزیکی ٨۵ درصد
خدمات رسانی به مناطق محرومی که تا قبل از آمدن شورای پنجم و شاعری در دستور کار هیچ شهرداری قرار نگرفته بود(مثل کوی مشعلی) و از همه مهمتر کنار گذاشتن پیمانکار ناکارآمد متروی اهواز بعد ١۵ سال و تحویل این پروژه به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ده ها پروژه دیگرا را نادیده گرفت ولی حال که شاعری بر اوضاع شهرداری اهواز به خوبی مسلط شده و با تبدیل شهرداری به اتاق شیسه ای در حال شلیک تیر خلاص به غارتگران و حذف مدیران ناکارمد و خسته از سیستم است مورد هجمه گسترده، انتقادات غیرکارشناسی و تهمت های ناروای کسانی قرار بگیرد که با پرچم دین و انقلاب خواستار به کارگیری و انتصاب مدیران جوانان و حزب اللهی هستند!
باید کمی انصاف داشته باشیم که در چه زمانی منهای دوران شاعری، این همه از جوانان مومن، پاک، متخصص و انقلابی در شهرداری اهواز پست مدیریتی داشته اند.
هنوز خاطرات قبل فراموش نشده که در دوره های قبل برخی شهرداران تحمل چهرهای ارزشی در لایه های مدیریتی میانی و حتی پایین ترین مناصب را نداشتند و کسی هم جیکش در نیامد!
کسی منکر مشکلات موجود در شهر و سیستم شهرداری اهواز نیست اما این حجم مشکلات و معضلات متعلق به دو سال مدیریت موسی شاعری نبوده و نیست.
در پایان انتظار می رود اگر امروز کسی باید مخالف شهردار جوان اهواز باشد جریان انقلابی و نیروهای ارزشی نباید باشند زیرا بیشترین انتصابات و بالاترین سطح مدیریتی در دستان نیروهای منتسب به جریان انقلابی است در طول تاریخ خواهند نوشت که در زمان های قبل از شورای پنجم، نیروهای حزب اللهی و کسانی که بعدها به عنوان مدافع حرم شهید شدند چگونه در سیستم شهرداری اهواز مورد ظلم و غضب قرار گرفتند ولی امروز نیروهای این جریان و مدافعان دیروز حرم در سیستم شاعری به بالاترین درجه مدیریتی منصوب شده و به رضایتمندی شهروندان منجر شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار