رییس سازمان شیلات: شکایت کمیسیون اصل ۹۰ ابلاغ نشده است

تاریخ انتشار: سه شنبه 22 مهر 1399 | 09:40 ق.ظ
رییس سازمان شیلات: شکایت کمیسیون اصل ۹۰ ابلاغ نشده است معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور گفت:شکایت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از شیلات به علت صید ترال ، به ما ابلاغ نشده است.

نبی‌الله خون میرزایی با بیان اینکه موضوع شکایت کمیسیون اصل ۹۰ از شیلات را از رسانه‌ها شنیده‌ام افزود:در صورت ابلاغ شکایت به شیلات ، آماده پاسخگویی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص صید ترال هستیم.
وی با بیان اینکه صید ترال یک روش قانونی صید است افزود: حاضرهستیم در این خصوص پاسخگوی ابهامات نمایندگان باشیم.
معین الدین سعیدی از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان به تازگی گفته است شکایت از سازمان شیلات بابت صید ترال به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
وی گفته است صید ترال صید مخربی است که هم دودش در چشم صیاد می رود و هم در چشم دوستدار محیط زیست.

شکایت از این روش صید و سازمان شیلات به عنوان متولی مجوزهای آن به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارسال شده است و امیدواریم با نوع نگاهی که هم اکنون در قوه قضاییه وجود دارد این نوع روش صید را ممنوع کنیم.

جمع بندی از میزان صید دریایی در نیمه نخست امسال نشده است
رییس سازمان شیلات کشور گفت: هنوز جمع بندی ازمیزان صید دریایی در نیمه نخست امسال نشده است.
خون میرزایی افزود:برآورد دقیق صید دریایی زمان بر است ولی امیدواریم تا پایان امسال میزان دقیق صید دریایی مشخص شود.
وی با بیان اینکه صید برخی ماهیان دریایی فصلی و در مواقعی به علت طرح “دریابس” و محدودیت و ممنوعیت صید اعمال می شود افزود: میزان سالانه صید دریایی کشورحدود ۶۵۰تا ۷۰۰هزار تن تخمین زده می‌شود.

حمایت از طرح‌های آبزی پروری
رییس سازمان شیلات در ادامه با بیان اینکه توسعه آبزی پروری به جای افزایش صید دریایی در اولویت قرار گرفته است افزود: نیمی از میزان صید و صیادی در بخش آبزی پروری است ولی در آینده این سهم نسبت به صید دریایی افزایش می‌یابد.
وی گفت: سازمان شیلات از طرح‌های آبزی پروری به صورت متراکم و فوق متراکم حمایت می‌کند.
۲ هفته پیش عملیات اجرایی طرح۵۰هکتاری تولید آبزیان گرمابی وسردابی به روش متراکم و فوق متراکم در یکی از روستاهای شهرستان گتوند با حضور رییس سازمان شیلات ایران شروع شد.قرار است گام نخست این طرح در هشت ماه آینده به بهره برداری برسد.

ایرنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار