تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهدات تولیدی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 آذر 1399 | 12:25 ب.ظ
تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهدات تولیدی جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، دوشنبه ۱۴مهر با حضور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید […]

جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، دوشنبه ۱۴مهر با حضور مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تولید نفت، گاز غنی و نفتا در نیمه نخست سال جاری را نتیجه تلاش های بی وقفه کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون دانست و گفت: علیرغم محدودیت ها و موانع موجود، رسیدن به این میزان تولید را می توان دستاورد بزرگی برشمرد که نمونه بارز یک حرکت جهادی است و با اطمینان می توان گفت که با این رویه آمادگی کامل برای برگشت به تولید حداکثری در این شرکت وجود دارد.

تحقق تولید بیش از ۱۰۰ درصد در سه بخش تولید نفت، گاز و نفتا

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون نیز ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان این شرکت به تشریح شرایط تولید در نیمه نخست سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در بخش تولید نفت، ۱۰۱ درصد برنامه ابلاغی و در بخشهای تولید گاز غنی و نفتا به ترتیب ۱۰۱ و ۱۰۲.۵ درصد برنامه تحقق یافت.

مهندس حمید کاویان افزود: با اجرای پروژه های مربوط به چاه های توسعه ای، تعمیری و ترمیمی نیز برآیند تولید مثبت ۶.۱ هزار بشکه در روز محقق شد.

وی با اشاره به اینکه از فروردین تا شهریور سال جاری میزان گاز سوزی در تاسیسات عملیاتی به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است، یاد آور شد: بیش از ۹۸درصد پساب های نمکزدایی به چاه های دفعی تزریق و با بکارگیری دستگاه های تفکیک گر سیار نفت(MOS) و فراورش سیار نفت(MOT) در مجموع ۵۷ هزار بشکه نفت بازیافت شد که همگی علاوه بر پایداری تولید با هدف صیانت از زیست بوم پیرامونی انجام شده اند.

مهندس کاویان بیان داشت: با ۷۳هزار و ۷۸۴ مورد ضخامت سنجی خطوط لوله و تاسیسات در نیمه نخست سال ۹۹، بیش از ۲۵ درصد افزایش را نسبت به ضخامت سنجی ۵۸هزار و ۸۰۷ موضع در مدت مشابه سال ۹۸ تجربه کردیم .

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت گاز مارون، انجام تعمیرات اساسی ۱۹۰ تجهیز زیر ۴هزار اسب بخار، ایمن سازی خطوط انتقال نفت و گاز در ۳۵ نقطه و تامین تجهیزات مبارزه با آلودگی نفتی در سطح رودخانه ها را از اهم اقدامات این شرکت در شش ماهه آغازین سال ۹۹ برشمرد و گفت: کلیه تمهیدات لازم دیده شده اند تا بتوان تولید حداکثری را با شرایط ایمن راهبری کرد.

در ادامه به دستور کار جلسه و پیش بینی بهره دهی پنج ساله چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون پرداخته شد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان بر جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد سامانه جامع و تولید نقشه های روزآمد خطوط لوله توسط کارگروه های مدیریت یکپارچه خطوط لوله(PIMS)در راستای حفاظت و راهبری بهینه خطوط لوله جریانی و انتقالی تاکید کرد.

مهندس احمد محمدی افزود: رعایت الزامات ایمنی و زیست محیطی در راستای صیانت از مجاوران تاسیسات و سرمایه های انسانی سازمان علاوه بر محیط زیست و تاسیسات فرایندی در دستور کار قرار گرفته و به روز رسانی تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث اعم از آتش سوزی به صورت مجدانه دنبال شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار