ایجاد چرخه اشتغال سبز با همکاری محیط زیست و پارک علم و فناوری خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 20 خرداد 1403 | 11:03 ق.ظ
ایجاد چرخه اشتغال سبز با همکاری محیط زیست و پارک علم و فناوری خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر اینکه نگاه به محیط زیست نباید تنها معطوف به جنبه حفاظت باشد گفت: هدف مهم در محیط زیست استان این است که حفظ آن با رویکرد ایجاد بستر برای ایجاد چرخه اشتغال سبز صورت گیرد.

داود میرشکار در حاشیه آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و پارک علم و فناوری استان همرمان با هفته محیط زیست در اهواز اظهار کرد: در حوزه اشتغال سبز باید خوزستان به الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شود که این مهم با تلاش همه دستگاه‌های استان امکان پذیر و عملی است.

وی با اشاره به ظرفیت استان در حوزه‌های مختلف صنعت و انرژی و بهره‌مندی از منابع طبیعی و خدادادی گفت: رویکرد‌ها باید به گونه‌ای باشد تا با استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه تولیدات، بهره‌وری بیشتری ایجاد و بهره‌برداری نیز پایدار شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان پایدار شدن بهره‌برداری از منابع را سنگ بنایی مهم عنوان کرد: نسل آینده نیز از این طریق با ایده‌های نو سرمایه‌گذاری کنند و مسیر پایداری را تداوم بخشند.

وی در ادامه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: با استفاده از توان این مجموعه علمی می‌توان گردش اقتصادی نو را در اشتغال سبز و سایر صنایع مثل صنعت گردشگری ایجاد کرد.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان نیز استفاده از فناوری در حفظ محیط زیست را یکی از اولویت‌های خود خواند و ادامه داد: پارک علم و فناوری استان متناسب با تنوع صنایع استان از جمله مجموعه‌های جامع به شمار می‌رود که در همه حوزه‌های فناوری دارای مجوز است.

یحیی میرزایی اظهار کرد: البته چالش متنوع بودن صنایع موجب شده تا آنگونه که باید در برخی حوزه‌های به صورت عمقی کار نشود برای همین در قالب ماموریت‌های ویژه و جدید مقرر شد مبتنی بر شرایط حاکم استان برخی حوزه‌های فناوری در اولویت قرار گیرند.

وی چگونگی ایفای نقش پارک علم و فناوری را یکی از سیاست کلی خود عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌ها در مسیری است که نقش شرکت‌های فناور در حوزه‌های مختلف محیط زیستی، کاهش آلاینده‌ها، مهار آلودگی‌ها و تاثیر آن بر زندگی مردم محقق و عملی شود.

براساس این گزارش تفاهمنامه همکاری میان مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان و رییس پارک علم و فناوری این استان در اهواز به امضا رسید.

استفاده از توان کارشناسی دو طرف و عضویت در کارگروه و کمیته‌های تخصصی طرفین در پروژه‌های محیط زیستی، تقویت ارتقای تبادلات بین بخش‌های عرضه و تقاضای فناوری و نوآوری در حوزه محیط زیست، توسعه استارتاپ‌ها، شتاب دهنده‌های تخصصی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کسب و کار‌های زیست محیطی، همکاری در راستای تاسیس، فعالیت و تحقق خانه فناور برتر محیط زیست کشور، معرفی فناوری‌های نوین پیشگیری و کاهش آلودگی‌های محیط زیست به واحد‌های صنعتی آلاینده و صنایع در حال احداث از جمله مفاد این تفاهنامه همکاری به شمار می‌رود.

همکاری در بهره‌مندی از ظرفیت صندوق ملی محیط زیست به منظور رفع آلاینده‌های صنایع، همکاری در ایجاد آزمایشگاه‌های معتمد، بهره‌گیری از توان ۲ طرف برای تدوین استاندارد‌های زیست محیطی، برگزاری و پشتیبانی از رویداد‌های علمی- تخصصی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط، ایجاد ساز و کاری مناسب بهره‌مندی از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، انتشار نتایج علمی طرح‌های تحقیقاتی مصوب، همکاری در بکارگیری روش‌های نوین پایش حیات وحش و ارزیابی ذخایر گونه‌ها و ژنتیک آنها، شناسایی و رتبه‌بندی شرکت‌های دانش بنیان فعال در محیط زیست، آینده‌پژوهی و نیازسنجی در حوزه فناوری‌ها و دانش نوین محیط زیست به منظور شناسایی و رفع معضلات محیط زیستی، ایجاد پایگاه اطلاعاتی فناوری‌های نوین پیشگیری وکاهش آلودگی‌های محیط زیست و حفاظت از زیستگاه‌ها و اکوسیستم‌های طبیعی نیز از دیگر بخش‌های عنوان شده در تفاهمنامه است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار