استخراج سالانه ۱۷ میلیون تن انواع محصولات معدنی از خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1403 | 12:55 ب.ظ
استخراج سالانه ۱۷ میلیون تن انواع محصولات معدنی از خوزستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از استخراج سالانه ۱۷ میلیون تن انواع محصولات معدنی از استان خبر داد.

حمید رضا فلاح با اشاره به وجود ۳۰۳ پروانه بهره برداری معدن در استان گفت: این تعداد پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری ۳۹ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال زمینه اشتغال برای یکهزار و ۸۸۶ نفر را ایجاد می‌کنند. به گفته وی، خوزستان با داشتن ۱۹۰ معدن فعال در این بخش شرایط خوبی دارد.

فلاح افزود: همچنین ۱۰۸ معدن در حال بهره‌‍برداری است و ۱۹۵ معدن نیز غیرفعال و یا دارای مجوز توقف فعالیت هستند. مدیر کل صمت خوزستان ادامه داد: سالانه ۱۷ میلیون تن انواع محصولات معدنی از معادن استان استخراج می‌شود. وی اظهار کرد: تلاش بر این است که محصولات معدنی استان جایگاه بیشتری را در سبد صادراتی پیدا کنند. فلاح با اشاره به اهمیت رفع مشکلات معادن فعال استان بر حفظ فرصت‌های شغلی در این بخش تاکید کرد و گفت: طرح توسعه، وضعیت زیرساختی و جاده‌های دسترسی به معادن از جمله موضوعاتی است که می‌تواند از تعطیلی و یا کاهش ظرفیت تولید این واحد‌ها جلوگیری کند. مواد معدنی همچون مصالح ساختمانی، شن و ماسه و سنگ‌های تزئینی از معادن استان برداشت می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار