نیشکر، رونق‌بخش صنایع‌دستی خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 22 خرداد 1403 | 09:49 ق.ظ
نیشکر، رونق‌بخش صنایع‌دستی خوزستان معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، بر نقش حمایتی صنایع و بخش خصوصی از هنرمندان صنایع‌دستی استان تأکید کرد و گفت: این حمایت‌ها می‌تواند افق روشنی را پیش روی صنعتگران این عرصه نمایان سازد.

شکرالله قاسمی در گفتگویی با روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ضمن تبریک هفته صنایع‌دستی، به نقش این هنر در رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت که این صنعت با به‌کارگیری نیروی انسانی، خصوصاً بانوان خانه‌دار، در ارتقای اقتصاد خانواده بسیار حائز اهمیت است.

وی حمایت از صنایع‌دستی و هنرمندان این عرصه را یکی از بارزترین جلوه‌های تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» دانست و خاطرنشان کرد که این حوزه درآمدزا، اشتغال‌آفرین و ارزآور است.

قاسمی رویدادهایی نظیر جشنواره ملی شکرستان که توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار می‌شود را فرصتی مناسب برای رونق صنایع‌دستی استان خوزستان برشمرد و برگزاری آن را گامی در جهت آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با این هنر اصیل عنوان کرد.

از دیگر مزایای جشنواره ملی شکرستان، به گفته او، کشف بازارها و تقاضاهای جدید برای صنایع‌دستی استان، ایجاد نشاط در جامعه و تشویق صنعتگران و تولیدکنندگان این عرصه است. وی افزود: این‌گونه تعامل‌ها با جامعه پیرامونی، رویکرد و شناخت تقاضا و عرضه را نیز ارتقا می‌بخشد.

جشنواره برداشت نیشکر به‌عنوان یکی از ۶۲ رویداد شاخص ملی در تقویم ملّی رویدادهای گردشگری ثبت شده است. برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی مناطق پیرامونی طرح‌های نیشکر یکی از رویدادهای جنبی این جشنواره است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار