راه اندازی کشت و صنعت‌ها با اولویت شهر‌های جنوبی خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 خرداد 1403 | 10:57 ق.ظ
راه اندازی کشت و صنعت‌ها با اولویت شهر‌های جنوبی خوزستان کشت و صنعت‌ها با اولویت شهر‌های جنوبی خوزستان راه اندازی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در همایش هم‌اندیشی با نخبگان بخش کشاورزی استان گفت: در شمال استان قبل از انقلاب، شرکت های کشت و صنعت دولتی دائر شدند و کسانی که در این شرکت ها فعالیت می کردند دانش کشاورزی را فرا گرفته و این دانش را در مزرعه خود نیز اجرا می کردند در صورتیکه در جنوب استان کشت وصنعت چندانی وجود نداشت بنابراین باید کشت و صنعت های خصوصی با اولویت جنوب استان راه اندازی شود. مجید نبی پور افزود: به همین منظور کشاورزان جنوب استان را که بالای ۷۰ هکتار زمین دارند برای راه اندازی کشت و صنعت ها شناسایی و هم اندیشی و خدمات لازم را به آنها عرضه خواهیم کرد. صنایع تبدیلی و راه اندازی سایت صادرات چه داخل و چه خارج از کشور نیز اولویت های ما است. وی ادامه داد : چون ادارات در زمان پیروزی انقلاب نمی توانستند جوابگوی نیازهای مردم باشند لذا مسئولیت هایی به جهاد واگذار شد و در سال ۶۲ وزارت جهاد سازندگی ایجاد شد پشتیبانی جنگ، فنی مهندسی و دیگر مسئولیت ها نیز به عهده جهاد سازندگی گذاشته شد و در سال ۷۹ جهاد سازندگی و کشاورزی ادغام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ما مسئول تولید غذا در استان هستیم اضافه کرد: استان خوزستان دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۲۲۸ هزار خانوار بهره بردار ، ۸۰ هزار گندمکار آبی و ۴۰ هزار گندمکار دیم است. با توجه به وظایف و تکالیفی که سازمان جهاد کشاورزی در قبال کشاورزان دارد تصمیم گرفته شد تا همایشی برای انتقال دانش و شنیدن درخواست های آنان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار کند. نبی پور گفت : در کشت پاییزه پاییز یک میلیون هکتار و در تابستان ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر سطح کشت می رود. طبق الگوی کشت که توسط محققان ارائه می شود باید راندمان و بهره وری را افزایش و ضایعات را کاهش دهیم که برای اجرا نیاز به دانش دارد که در این مورد باید از کشاورزان پیشرفته و محققان استفاده کرد. وی افزود : کشاورزی که در روستا است و عملکرد آن با اجرای مبانی علمی نسبت به دیگر کشاورزان بالاتر است و همچنین تحصیلکرده ای که با علاقه به سرزمین مادری خدمت می کند از نظر من نخبه محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد : در سال زراعی گذشته ۷۵۴ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافت ۲۰ هزار هکتار چغندر ، ۴۲ هزار کلزا و بیش از ۶۰ هزار هکتار جو و همچنین طرح جهش تولید در دیمزارها اجرا شد.ارزش گندم استان ۲۷ همت است که در یک مرحله هفت دهم همت و در مرحله بعد ۱۹ همت پرداخت شده و در روزهای آینده مابقی وجه کشاورزان پرداخت خواهد شد. نبی پور خاطر نشان کرد: الگوی کشت تابستانه بر اساس میزان آبی که سازمان آب و برق به ما ابلاغ می کند تدوین می شود و اگر کشاورز از این میزان مصوب شده تخطی کند خدماتی به وی ارائه نمی شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار