طراحی نرم افزار ویژه سازمان اتوبوسرانی اهواز توسط شرکت دانش بنیان بومی /چهل دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر اهواز اضافه شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 خرداد 1403 | 00:28 ق.ظ
طراحی نرم افزار ویژه سازمان اتوبوسرانی اهواز توسط شرکت دانش بنیان بومی /چهل دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر اهواز اضافه شد امیر آهن جان در نشست خبری خود که با اصحاب رسانه، با بیان اینکه سازمان اتوبوس رانی اهواز از سال ۱۳۳۵مشغول به فعالیت بوده و یکی از قدیمی ترین سازمانهای شهرداری در کشور محسوب می شود؛ اظهار کرد: تا پیش از این نحوه فعالیت سازمان به صورت فیزیکی و روی کاغذ بود اما با توجه […]

امیر آهن جان در نشست خبری خود که با اصحاب رسانه، با بیان اینکه سازمان اتوبوس رانی اهواز از سال ۱۳۳۵مشغول به فعالیت بوده و یکی از قدیمی ترین سازمانهای شهرداری در کشور محسوب می شود؛ اظهار کرد: تا پیش از این نحوه فعالیت سازمان به صورت فیزیکی و روی کاغذ بود اما با توجه به اینکه در سایر مراکز استان‌ها و کلانشهرها زیرساخت های اولیه جهت هوشمند سازی ایجاد شده است، این زیر ساخت ها در شهر اهواز نیز باید ایجاد شود.
وی ادامه داد: با تلاش همکاران و نگاه ویژه شهردار، فرماندار و اعضای شورای شهر به سازمان اتوبوسرانی، ور تلاش هستیم این زیر ساخت برای رفاه و ایجاد حال خوب شهروندان مهیا شود. در همین راستا و با همکاری شرکت دانش بنیان بومی، برنامه ای به صورت آنلاین با قابلیت نصب روی گوشی تلفن همراه طراحی و در حال آماده سازی است که از طریق آن شهروندان به صورت آنلاین قادر به پیگیری و رویت برنامه حرکت و زمانبندی اتوبوس های شهری خواهند بود.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز  تشریح کرد: با توجه به اینکه برنامه بر روی گوشی تلفن همراه نصب می شود؛ باید شرایط زیر ساخت مهیا شده تا شهروندان طبق این نرم افزار  مسیر  و ساعت حضور در ایستگاه را بدانند. که این مهم با همکاری شرکت دانش بنیان بومی، ظرف ۴۵ روز آینده  رونمایی خواهد شد.
آهن جان همچنین نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی اهواز را ضروری دانست و بیان کرد: در همین راستا در طی دو  قراداد مشترک با وزارت کشور در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  از تعداد ۱۲۹ اتوبوس، ۶۵ دستگاه تحویل سازمان داده شده و در تلاش هستیم مابقی را نیز تحویل بگیریم. 
آهن جان بیان کرد: در سال جاری، قرارداد یکصد دستگاه اتوبوس با شرکت عقاب فشان بدون کمک دولت و از منابع شهرداری و محل اوراق مشارکت به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد شده که از این میزان، تعداد چهل دستگاه اتوبوس روز پنج شنبه ۲۴ خرداد ماه رسما به ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر اهواز اضافه خواهد شد. این دستگاه ها در خطوط مناطق محروم مانند عین  دو ، اکباتان ،علی اباد ، نهضت اباد، زوئیه ،دغاغله  ، کوی نیرو در جهت رفع نیاز شهروندان فعالیت خود را در ناوگان اتوبوسرانی آغاز خواهند کرد.
وی افزود: با ورود این تعداد  اتوبوس، ظرفیت هشت هزار و ۲۰۰ صندلی تکمیل شده و بیست هزارصندلی کمبود خواهیم داشت.
آهن جان همچنین از ایجاد خطوط BRT در شهر اهواز خبر داد و گفت: در حال برنامه ریزی برای ایجاد خطوط پر سرعت  BRT  از میدان چهارشیر سابق تا بیمارستان بقایی هستیم که این مسیر با ۷ ایستگاه شروع شده ولی برنامه کلی ما برای ایجاد ۱۲۷ ایستگاه BRT در سطح کلانشهر اهواز است که مابقی طبق قرارداد انجام خواهد گرفت.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اهواز با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بهش خصوصی در نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: در بحث سرمایه گذاری، در حال رایزنی برای تامین تعداد ۱۲۲ اتوبوس بازسازی شده هستیم که نشست ها و پیگیریهای لازم با فرماندار ، شهردار و اعضای شورای شهر  انجام شده و امیدواریم به زودی این امر محقق شود. تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. سرمایه گذار این پروژه خصوصی بوده و مسئولیت نگهداری و تامین و تجهیزات این دستگاه ها با خود پیمانکار بوده و قرارداد شهرداری به صورت اجاره بها است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر اهواز ما یک هزار و ۲۹  ایستگاه است که در سال گذشته  یکصد ایستگاه معمولی توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اهواز نصب شد و ما درحال جایگزینی آنها با ایستگاه مکانیزه هستیم  که ۱۵ ایستگاه مکانیزه در حال بازسازی داریم که تا پایان تیرماه عملیات نصب آنها به پایان رسیده و قابل استفاده خواهند بود.
آهن جان همچنین با اشاره به ایام اربعین بیام کرد: با توجه به نزدیکی به ایام اربعین و فعالیت سنگین رانندگان اتوبوس در این بازه زمانی، در حال ساخت یک ساختمان با سازه سبک  برای استراحت ۴۰۰ راننده در مرز چذابه هستیم تا طی مدتی که این رانندگان به زوار امام حسین (ع) خدمت رسانی می کنند، فضای مناسبی برای استراحت داشته باشند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار