آبادان، دو رودخانه پر آب و گردشگری آبی هیچ| بهمنشیر زیبا گذر گردشگری ندارد

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 خرداد 1403 | 11:35 ق.ظ
آبادان، دو رودخانه پر آب و گردشگری آبی هیچ| بهمنشیر زیبا گذر گردشگری ندارد  اجرای طرح گذر گردشگری در مجاور رودخانه بهمنشیر آبادان با توجه به پیامدهای مثبت اقتصادی یک ضرورت است.
 شهر آبادان به دلیل واقع شدن در مجاورت دو رودخانه بهمنشیر و اروندرود یک ظرفیت بی بدیل در زمینه گردشگری آبی است.

رودخانه بهمنشیر در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان واقع شده که مهم ترین منبع تامین آب شرب و کشاورزی شهرهای آبادان و خرمشهر است. این رودخانه از انشعابات رودخانه کارون بوده که در حاشیه آن به دلیل داشتن نخلستان‌ های زیبا، ظرفیت مناسبی برای گردشگری روستایی و آبی است.

رودخانه‌ بهمنشیر به ویژه از منطقه ایستگاه ۵ تا ایستگاه ۷ بهار، فرصت مناسبی برای اجرای طرح‌ های اشتغالزا با رویکرد گردشگری است که باید مورد مورد توجه متولیان قرار گیرد.

آبادان، دو رودخانه پر آب و گردشگری آبی هیچ| بهمنشیر زیبا گذر گردشگری ندارد

گذر گردشگری رودخانه بهمنشیر آبادان ایجاد شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ گردشگری آبی آبادان اظهار کرد: این شهر به دلیل برخورداری از رودخانه‌ بهمنشیر و اروند می‌ تواند ظرفیت‌ های عظیمی را در عرصه‌ های مختلف اقتصادی و فعالیت‌ های گردشگری داشته باشد که با وجود این نعمت بزرگ الهی اما تاکنون بهره بسیار کمی از این ظرفیت‌ ها برده است.

سیدمحمد مولوی، راه‌ اندازی ایستگاه ماهیگیری را یکی از مزیت‌های نادیده در ساحل رودخانه‌ های اروند و بهمنشیر بیان کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌ هایی که باید برای آن به شیوه اصولی برنامه‌ ریزی شود، ماهیگیری است چراکه ماهیگیری رشته‌ ای آرام‌ بخش و بی‌ نهایت مفرح است و فردی که یک بار آن را امتحان کرده باشد به طور قطع آن را ادامه می‌ دهد.

وی ادامه داد: مزیت ماهیگیری تفریحی در آبادان این است که به لطف رودخانه‌ های متعدد در این منطقه، امکان آن در همه سواحل وجود دارد و تنها به تهیه قلاب ماهیگیری نیاز است.

مولوی: در برخی از شهرها که رودخانه ندارند با ایجاد دریاچه مصنوعی و رهاسازی ماهی، مردم را به ماهیگیری تشویق می‌ کنند اما در شهر آبادان با وجود اینکه رودخانه‌ های طبیعی و بکر وجود دارد ولی تاکنون در این خصوص گام‌ های عملی برداشته نشده است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در برخی از شهرها که رودخانه ندارند با ایجاد دریاچه مصنوعی و رهاسازی ماهی، مردم را به ماهیگیری تشویق می‌ کنند اما در شهر آبادان با وجود اینکه رودخانه‌ های طبیعی و بکر وجود دارد ولی تاکنون در این خصوص گام‌ های عملی برداشته نشده است.

مولوی تاکید کرد: متاسفانه شهر آبادان گذر گردشگری ندارد و به طور حتم ایجاد طرح گذر گردشگری می تواند سبب رونق اقتصادی شود.

آبادان، دو رودخانه پر آب و گردشگری آبی هیچ| بهمنشیر زیبا گذر گردشگری ندارد

توجه طرح جامع گردشگری اروند به گردشگری آبی

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: طرح جامع گردشگری منطقه آزاد اروند یکی از کامل‌ ترین طرح های پژوهشی گردشگری کشور است.

امیرهوشنگ بابامرادی، توسعه گردشگری را در گروی تعامل دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه جذب گردشگر از طریق معرفی فرصت های سرمایه گذاری می تواند برای فضاهای آبی منطقه از جمله رودخانه بهمنشیر آبادان مشارکت کند و به شهرداری این شهر کمک کند.

وی تاکید کرد: ایجاد گذر گردشگری می تواند شامل مجموعه متنوع از کسب و کارهای گردشگری باشد که نشاط اجتماعی نیز به همراه دارد.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: بلوار رودخانه بهمنشیر آبادان از صبح زود تا شامگاه همواره دارای تردد بسیار است. از پیاده روی تا ماهی گیری و حضور خانواده ها خود نشان دهنده ظرفیت ویژه برای اجرای طرح گذر گردشگری است.

آبادان، دو رودخانه پر آب و گردشگری آبی هیچ| بهمنشیر زیبا گذر گردشگری ندارد

ضرورت احداث اسکله در رودخانه بهمنشیر آبادان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فضاهای آبی شهرهای آبادان و خرمشهر بسیار بکر و دارای جذابیت است.

جمال عامری نسب افزود: مهمانان نوروزی سال ۱۴۰۳ استقبال بالایی از رودخانه های شهرهای آبادان و خرمشهر داشتند و خوشبختانه کسب و کارهای بسیاری در اطراف این رودخانه ها توانستند امرار معاش کنند.

عامری نسب: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اسکله‌ هایی را برای رودخانه کارون خرمشهر احداث کرد که اقدام خوبی تلقی می شود و انتظار می رود این طرح برای رودخانه بهمنشیر آبادان نیز اجرا شود

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اسکله‌ هایی را برای رودخانه کارون خرمشهر احداث کرد که اقدام خوبی تلقی می شود و انتظار می رود این طرح برای رودخانه بهمنشیر آبادان نیز اجرا شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان تاکید کرد: به طور حتم احیای فرصت های آبی و همچنین استفاده صحیح از ظرفیت خدادادی شهرهای آبادان و خرمشهر ضمن توسعه صنعت گردشگری، پیامدهای مثبت اقتصادی نیز به همراه دارد.

عامری نسب خاطرنشان کرد: به هر میزان ظرفیت‌ های گردشگری افزایش پیدا کند، گردشگران بسیاری را می تواند جذب کند.

آبادان، دو رودخانه پر آب و گردشگری آبی هیچ| بهمنشیر زیبا گذر گردشگری ندارد

ورزش های آبی در رودخانه بهمنشیر فعال شود

یک فعال گردشگری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رودخانه بهمنشیر یکی از فضاهای مهم و قابل توسعه آبادان است که در چند محور می توان برای آن برنامه ریزی کرد.

جبار موید راد بیان کرد: اجرای طرح گردشگری ورزشی مانند ورزش های آبی یکی از ظرفیت هایی است که می توان در رودخانه بهمنشیر آبادان اجرا کرد.

وی تصریح کرد: اکنون به صورت اصولی از رودخانه بهمنشیر در شهر آبادان استفاده نمی شود در حالی که با یک برنامه ریزی و هدفگذاری مناسب می توان از این ظرفیت اقتصادی بهره برداری کرد.

این فعال گردشگری توضیح داد: شهر آبادان علیرغم اینکه طبع توریستی دارد ولی تاکنون فاقد گذر گردشگری بوده است که رودخانه بهمنشیر از پُل ایستگاه ۷ تا ایستگاه ۵ قابلیت اجرای این طرح را دارد.

موید راد: ضرورت دارد اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه سایر دستگاه های مرتبط حوزه گردشگری در این خصوص اقدام عملی کنند

موید راد عنوان کرد: ضرورت دارد اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه سایر دستگاه های مرتبط حوزه گردشگری در این خصوص اقدام عملی کنند.

 

لزوم ایجاد کارگروه گذر گردشگری بهمنشیر

طرح گذر گردشگری رودخانه بهمنشیر آبادان می تواند باعث جذب توریست و رونق اقتصادی شود.

به طور حتم کسب و کارهای بسیاری از طریق گذر گردشگری رودخانه بهمنشیر آبادان ایجاد می شود.

شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند باید در این خصوص کارگروه گردشگری «گذر گردشگری رودخانه بهمنشیر آبادان» را ایجاد و این طرح مهم را اجرا کنند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار