نشست رئیس ستاد اقامه نماز شرکت نفت و گاز اروندان با رابطین روابط عمومی و ائمه جماعت/تحول چشم‌گیر در اقامه نماز در شرکت نفت و گاز اروندان

تاریخ انتشار: شنبه 2 تیر 1403 | 11:56 ق.ظ
نشست رئیس ستاد اقامه نماز شرکت نفت و گاز اروندان با رابطین روابط عمومی و ائمه جماعت/تحول چشم‌گیر در اقامه نماز در شرکت نفت و گاز اروندان رئیس ستاد اقامه نماز شرکت نفت و گاز اروندان در نشستی با رابطین روابط عمومی و ائمه جماعت این شرکت، بر لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در محیط کار تاکید کرد.

در این نشست که روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ با حضور امید نصیری، رئیس روابط عمومی و رئیس ستاد اقامه نماز، و همچنین اصغر درویشی، دبیر ستاد، برگزار شد، بر نقش مهم نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی در ایجاد فضایی معنوی و پویا در محیط کار تاکید شد.

نصیری در ابتدا ضمن گرامیداشت دهه ولایت و امامت گزارشی مبسوطی از عملکرد و اقدامات انجام شده این ستاد در حوزه نماز و اجرای برنامه فرهنگی ارائه کرد.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت نماز در زندگی مسلمانان، اظهار داشت: برپایی نماز جماعت در محل کار می‌تواند فرصتی ارزشمند برای کارکنان باشد تا ضمن انجام فریضه الهی، با یکدیگر ارتباطی معنوی برقرار کرده و از نظر روحی تقویت شوند.

رییس ستاد اقامه نماز شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه بر لزوم ترغیب و تشویق کارکنان به حضور حداکثری در نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: ائمه جماعت و رابطین روابط عمومی می‌توانند با همکاری و هم فکری یکدیگر در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

وی برگزاری برنامه‌های مذهبی و ملی مناسبتی بعد از نماز جماعت، برگزاری مسابقات مذهبی، افزایش کیفیت جشن‌ها و عزاداری‌های مذهبی و ملی و برنامه‌های فرهنگی را از جمله راهکارهای موثر در این زمینه عنوان کرد.

وی همچنین یکی از اقدامات بزرگ‌ شورای فرهنگی را موافقت با ساخت نمازخانه ها دانست و ساخت سه نمازخانه در مناطق عملیاتی را مدیون تاکیدات مهندس عذاری اهوازی مدیرعامل این شرکت دانست و گفت؛ طی دو هفته آینده به صورت رسمی این اماکن مقدس افتتاح و به بهره برادی خواهند رسید.

در ادامه این نشست، ائمه جماعت و رابطین روابط عمومی مناطق به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود وضعیت اقامه نماز و کارهای فرهنگی در مناطق عملیاتی و جذب بیشتر پرسنل به نماز و برنامه‌های جنبی پرداختند.

این نشست با هدف هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.

گفتنی است شرکت نفت و گاز اروندان در اقدامات قابل توجه ای، طی دوره‌ای کوتاه شاهد تحولات چشمگیری در زمینه اقامه نماز و فعالیت‌های مذهبی در این شرکت بوده است.

در گذشته، توجه چندانی به اقامه نماز در این شرکت نمی‌شد و تعداد نمازخانه‌ها محدود بود. اما با تلاش‌های صورت گرفته، این وضعیت به طور کامل دگرگون شده است.

افزایش ۳.۵ برابری تعداد نمازخانه‌ها

یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این راستا، افزایش تعداد نمازخانه‌ها از دو نقطه به هفت نقطه است. این اقدام دسترسی کارکنان به مکان مناسب برای اقامه نماز را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

استخدام پنج روحانی و برپایی نماز در تمام مناطق

علاوه بر این، پنج روحانی نیز به مجموعه کارکنان این شرکت اضافه شده‌اند تا امور مربوط به اقامه نماز و فعالیت‌های مذهبی را به نحو احسن ساماندهی کنند. حضور این روحانیون در تمامی مناطق عملیاتی شرکت، زمینه را برای برپایی نماز جماعت و سایر برنامه‌های مذهبی در این مناطق فراهم کرده است.

تلاش برای ایجاد فضایی معنوی در محیط کار

این اقدامات در راستای تلاش‌های کلی شرکت نفت و گاز اروندان برای ایجاد فضایی معنوی و پویا در محیط کار و ارتقای سطح ایمان و معنویت در بین کارکنان صورت گرفته است که بی شک مدیرعامل این شرکت از جمله حامیان اصلی این طرح ها بوده‌ است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار