واکاوی یک رخداد تلخ دیگر؛

🔴سهم خوزستان از روسای کمیسیونهای مجلس: هیچ!

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 تیر 1403 | 01:02 ق.ظ
🔴سهم خوزستان از روسای کمیسیونهای مجلس: هیچ! 🖊️یادداشت: سمیه غافلی پایگاه خبری تحلیلی کشاورزی پرس* در فراز و فرود رقابت، مناظرات و شعارهای انتخاباتی ریاست جمهوری؛ خبر رسید که هیچ یک از نمایندگان خوزستان در صدر هیچ کدام از کمیسیون های مجلس قرار نگرفتند! این خبر اگر چه برای جامعه خوزستان که با کمترین مشارکت در دور اول انتخابات ۸ تیر در […]

🖊️یادداشت: سمیه غافلی پایگاه خبری تحلیلی کشاورزی پرس* در فراز و فرود رقابت، مناظرات و شعارهای انتخاباتی ریاست جمهوری؛ خبر رسید که هیچ یک از نمایندگان خوزستان در صدر هیچ کدام از کمیسیون های مجلس قرار نگرفتند!

این خبر اگر چه برای جامعه خوزستان که با کمترین مشارکت در دور اول انتخابات ۸ تیر در قعر جدول مشارکت قرار گرفت؛ نمی تواند طلیعه خوبی برای افزایش حضور مردم این استان در آینده انتخابات باشد.

گفتنی است ؛ در حالی لیست نهایی روسا و اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مشخص شد که ۳ کمیسیون مجلس هنوز به حد نصاب نرسیده؛ اما مجمع نمایندگان خوزستان از تصاحب ریاست کمیسیون ها عقب ماند و بعد از رویداد سوال بر انگیز ۲۹ درصدی میزان مشارکت مردم در انتخابات ۸ تیر ریاست جمهوری، امروز نیز این رخداد تلخ به نام مجمع نمایندگان خوزستان هم ثبت شد.

عدم نفوذ نپذیری برخی اعضای مجمع نمایندگان و بی تاثیر بودن در تصمیم گیری های کلان کشور و حتی استان، حوزه نگری آنها و محدود شدن عملکردشان به تلاش بی وقفه جهت انتصاب روسای ادارات ، استخدام های فامیلی و رایزنی جهت گماردن پیمانکاران انتخاباتی در پروژهها، نارضایتی جدی را در بطن جامعه خوزستان به وجود آورده است.

عدم قرار گرفتن مجمع نمایندگان جدید در صدر کمیسیونها و ادامه راه ناکارامدی ادوار مختلف نمایندگان علاوه بر اینکه بیانگر غیر تخصصی بودن و نا آشنا بودن آنها با ماهیت و وظایف کمیسیونها بوده و می تواند ادامه دهنده نارضایتی مردم خوزستان تلفی شود.

این عدم کارایی مورد انتظار جامعه با نبود هیچ یک از نمایندگان در ردای روسای کمیسونها می تواند هشدار دهنده باشد.

در حالی که تصاحب چهار کمیسیون انرژی صنایع کشاورزی و امنیت ملی مجلس ؛ حق مسلم مجمع نمایندگان خوزستان برای برون رفت این خطه و مردمانش از مشکلات فائق آمده در این حوزه ها می باشد!

*در این میان سوالاتی در اذهان متبادر می شود؛ آیا می توان نارضایتی مردم از عملکرد و عدم کارآیی مجمع نمایندگان خوزستان در ادوار مختلف، را یکی از دلایل روشن مبرهن و مرتبط با کاهش آمار مشارکت مردم این استان در انتخابات ۸ تیر قلمداد کرد؟*

*آیا قرار است این عدم کارایی مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه دهنده مسیر ادوار گذشته باشد و مردم را به سمت و سوی یاس و نا امیدی سوق بدهد؟!*

پایان ذکر است؛مجلس شورای اسلامی ۱۳ کمیسیون تخصصی دارد که اعضای ۱۰ کمیسیون تخصصی مجلس مشخص شده و تکلیف ۳ کمیسیون دیگر یعنی شوراها، حقوقی و قضائی و فرهنگی بعد از رسیدن به حد نصاب تعیین خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار