پیشبرد اهداف قوه قضاییه و افزایش صلح و سازش در جامعه

تاریخ انتشار: شنبه 18 دی 1400 | 10:10 ق.ظ
پیشبرد اهداف قوه قضاییه و افزایش صلح و سازش در جامعه رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باید با استفاده از ظرفیت بسیار خوب مدل تعالی که اثر بخشی فراوان در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم خواهد داشت بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی گفت: اجرای سیاست‌های ابلاغی قوه قضاییه باید در تمامی زمینه‌ها انجام بپذیرد و همکاران قضایی تلاش مضاعفی در افزایش صلح و سازش و ارتقای جایگاه شورای حل اختلاف با استفاده بهینه از ظرفیت مدل تعالی داشته باشند.

او گفت: خوزستان با توجه به پتانسیل‌های گسترده در بحث صلح و سازش و بافت عشیره‌ای نسبت به استان‌های دیگر، قابلیت بیشتری در ایجاد و گسترش فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین دارد که لازم است روسا و دادستان‌ها به این موضوع توجه ویژه داشنه باشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده‌های مهمی در استان با استفاده از امکان شورای حل اختلاف و ستاد صبر پس از سال‌ها منجر به صلح و سازش شده اند، ولی در آمار عملکرد مطرح نشده اند و این باعث می‌شود آمار صلح و سازش در استان کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول گفت: لازم است حوزه‌های دیگر استان که آمار صلح و سازش پایینی دارند تلاش مضاعفی در افزایش آمار عملکرد صلح و سازش بکار ببرند.

حوزه قضایی دهدز ۷۴ درصد پرونده‌ها را در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ را به صلح و سازش مختومه کردند حوزه‌های بعدی به ترتیب، هفتگل ۶۸ درصد، کارون ۶۶ درصد، رامهرمز ۶۱ درصد، لالی ۵۶ درصد، اندیکا ۵۴ درصد، صیدون ۵۱ درصد و هویزه ۴۸ درصد است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار