تولیدبیش از ۹۵ درصد تجهیزات و لوازم آبیاری در داخل کشور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 1 تیر 1401 | 11:13 ق.ظ
تولیدبیش از ۹۵ درصد تجهیزات و لوازم آبیاری در داخل کشور سرپرست معاونت آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد بیش از ۹۵ درصد از تجهیزات و لوازم آبیاری در داخل کشور تولید می‌شود.

فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست بررسی روند مستند سازی طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با تاکید بر تولید ۹۵ درصد از تجهیزات آبیاری در داخل کشور افزود: تولید کننده‌های توانمند تجهیزات آبیاری در کشور با استفاده از فناوری‌های نوین، محصولاتی با کیفیت و استاندارد‌های بالا تولید می‌کنند.
عباسی بابیان این نکته که مجوز صادرات لوازم و تجهیزات آبیاری به تولید کننده‌هایی که تولیداتشان قابل رقابت در بازار‌های جهانی هستند داده می‌شود، گفت: به وارد کنندگانی که تجهیزات آبیاری را وارد کشور می‌کنند، مجوز‌های شش ماهه داده می‌شود تا بستر لازم برای بومی سازی و خودکفایی کامل این تجهیزات در داخل کشور مهیا شود.
عباسی گفت: باتوجه به کاهش مصرف سم و کود در روش‌های نوین آبیاری، محصول تولید شده در مزارع و باغاتی که تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری قراردارند محصولاتی سالم هستند که جزو مزایای این سامانه‌ها محسوب می‌شود.
عباسی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع نظارت برنگهداری و بهره برداری در این طرح افزود: دراین خصوص مشاور نظارت بر بهره برداری بایستی بر اثربخش بودن اقدامات نگهداری و بهره برداری درطرح سامانه‌های نوین آبیاری و افزایش بهره وری با کمترین هزینه تلاش نماید.
سرپرست معاونت آب خاک ضمن اشاره به حضور فعال ارزیاب‌ها و بازرسان فنی در ستاد و استان‌ها برکنترل کیفیت لوازم و تجهیزات آبیاری، برتوزیع مکانی پروژه‌های طرح سامانه‌های نوین آبیاری و توزیع اعتبارات عدالت محور آن در سراسر کشور تاکید نمود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار