ورود یک میلیون و ٣٣۵ هزار تن کالای اساسی به کشور

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 مرداد 1401 | 08:43 ق.ظ
ورود یک میلیون و ٣٣۵ هزار تن کالای اساسی به کشور یک میلیون و ٣٣۵ هزار تن کالای اساسی با ورود ۲۲ فروند کشتی در بندر امام خمینی تخلیه شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه ٢٢ فروند کشتی در تیر امسال، در بندر امام خمینی پهلو گرفتند گفت: یک میلیون و ٣٣۵ هزار تن کالای اساسی از این تعداد کشتی در این مجتمع بندری تخلیه شد.

ورود یک میلیون و ٣٣۵ هزار تن کالای اساسی به کشور

مهران میدری افزود:میزان ذخایر کالا‌های اساسی در انبار‌های این مجتمع بندری هم اکنون به بیش از سه میلیون و ۲۹۵ هزار تن رسیده است.

وی ادامه داد: این کالا‌های اساسی شامل گندم، جو، ذرت، کنجاله، شکر، برنج، دانه روغنی سویا و روغن خوراکی هستند و با توجه به نیاز بازار مصرف به کالا‌های اساسی روند خروج کالا‌های اساسی با سرعت بیشتراز گذشته ادامه دارد.

میدری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار میلیون و ۶۷۷ هزار تن کالای اساسی از این مجتمع بندری بارگیری و با استفاده از ناوگان ریلی و جاده‌ای به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

پارسال حدود ۱۷ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۲۱ درصد افزایش داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار