توسعه فضا‌های بوم گردی در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 4 تیر 1402 | 08:36 ق.ظ
توسعه فضا‌های بوم گردی در خوزستان مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان: توسعه فضا‌های بوم گردی یکی از محور‌های مهم توسعه روستایی محسوب می‌شود و در همین راستا تاکنون ۱۵۰ روستا با ظرفیت‌های این صنعت هدفگذاری شده است.

اصغر رشنودی در نشست شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: همچنین ۷۳ روستا هم با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوع صنایع دستی در سطح استان شناسایی و برنامه‌های راهبردی برای شکوفایی این ظرفیت‌ها نیز تدوین شده است.

وی یاداور شد: برای رسیدن به هدف اصلی که ایجاد اشتغال پایدار است نیاز به همگرایی و همدلی بین تمام دستگاه‌ها است.

وی یکی از راهکار‌های توسعه اشتغال در روستا‌ها را توجه به حوزه گردشگری و صنایع دستی دانست و افزود: در این راستا تعداد ۱۵۰ روستا با ظرفیت گردشگری و تعداد ۷۳ روستا با ظرفیت صنایع دستی در استان شناسایی شده است.

رشنودی ابراز داشت: اشتغال یک موضوع فرا دستگاهی است و توسعه آن نیازمند هم افزایی دستگاه‌های اجرایی استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در گام اول، تعاون روستایی، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها باید برمبنای ظرفیت هر روستا مطالعات شناختی در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری را انجام دهند که پیشنهاد می‌شود این امر در ۵۰ نقطه از استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گام دوم برای توسعه اشتغال در روستا‌ها مربوط به بخش آموزش است که فنی و حرفه‌ای استان متولی این امر است.

رشنودی گفت: گام سوم تشکیل تعاونی‌ها و گام چهارم راه‌اندازی اپلیکیشن برای فروش محصولات و خدمات است همچنین گام پنجم مربوط به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار