فعالیت همه توربین‌های نیروگاه رامین برای پایداری تولید برق

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 تیر 1402 | 08:44 ق.ظ
فعالیت همه توربین‌های نیروگاه رامین برای پایداری تولید برق مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز : هر ۶ واحد تولید برق نیروگاه رامین با انجام تعمیرات اساسی و میان دوره‌ای در مدار تولید قرار گرفتند.

محسن حافظی گفت : نیروگاه برق رامین اهواز از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی کشور بوده که در حال حاضر با تولید حدود یکهزار و ۴۰۰ مگاوات ساعت، نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان خوزستان ایفا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های حرارتی حدود ۹۵ درصد برق مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند، افزود: گرمای بیش از حد، شرایط اقلیمی و استقرار صنایع بزرگی همچون نفت، فولاد و پتروشیمی در این منطقه باعث شده که خوزستان پس از استان تهران، دومین استان پر مصرف انرژی برق شناخته شود و این موضوع بر اهمیت پایداری تولید برق این نیروگاه افزوده است.

مدیرعامل نیروگاه رامین گفت: حیات مناطق گرمسیری وابستگی شدیدی به انرژی برق دارد به همین دلیل همواره سعی می‌کنیم، آسایش مردم و پویایی صنایع و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان استان را فراهم کنیم.

وی افزود: اجرای تعمیرات اساسی و میان دوره‌ای واحد‌های تولیدی و رفع محدودیت‌های تولید واحد‌های نیروگاهی از مهمترین برنامه‌های عملیاتی نیروگاه طی ماه‌های گذشته بود که با عزم و تلاش متخصصان توانستیم قبل از فصل تابستان هر ۶ واحد تولیدی این نیروگاه را در مدار تولید قرار دهیم.

حافظی با اشاره به قدمت ۴۳ ساله، تولید مستمر و فرسودگی تجهیزات واحد‌های این نیروگاه، از تلاش و عزم جدی متخصصان نیروگاه در رفع چالش‌های فنی، اجرای فرآیند بهره‌برداری و خدمات پشتیبانی تشکر و قدردانی کرد.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: هم اکنون حدود یکهزار و ۴۰۰ مگاوات ساعت انرژی برق به صورت لحظه‌ای تولید و به شبکه سراسری منتقل می‌کنیم که امیدواریم تا پایان فصل تابستان شاهد بهبود و پایداری تولید در شبکه برق کشور باشیم.

وی همکاری مردم، صنایع و ادارات کشور با صنعت برق و مصرف بهینه این انرژی را مهم و حساس دانست و افزود: فرآیند تولید، انتقال و توزیع انرژی برق با مشارکت عمومی مردم و صنایع جلوه بهتری خواهد داشت و باعث افزایش روحیه کارکنان صنعت برق و حفظ منابع و سرمایه‌های کشور می‌شود.

حافظی اظهارکرد: امیدوارم امسال نیز همچون سال گذشته شاهد تابستانی توام با آسایش و بدون خاموشی برای مردم باشیم.

نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار