از جابه جایی ۲۰۰ واحدمسکونی در معرض خطر تا مناسب سازی ۵۰ کیلومتر پیاده رو در گفتگو رادیو شهر با معاون شهردار

تاریخ انتشار: دوشنبه 30 مرداد 1402 | 19:10 ب.ظ
از جابه جایی ۲۰۰ واحدمسکونی در معرض خطر تا مناسب سازی ۵۰ کیلومتر پیاده رو در گفتگو رادیو شهر با معاون شهردار 🔸هدایت اله زارع زاده پس از معرفی اجمالی این معاونت، با بیان این نکته که کلیه مطالعات این حوزه توسط مشاورین و نخبگان بومی انجام پذیرفته و می شود، به موضوع سایبان ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در ابتدای دهه ۹۰ در ضلع شمالی خیابان طالقانی، ساماندهی جداره و اجرای سایبان انجام […]

🔸هدایت اله زارع زاده پس از معرفی اجمالی این معاونت، با بیان این نکته که کلیه مطالعات این حوزه توسط مشاورین و نخبگان بومی انجام پذیرفته و می شود، به موضوع سایبان ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: در ابتدای دهه ۹۰ در ضلع شمالی خیابان طالقانی، ساماندهی جداره و اجرای سایبان انجام شد که رضایتمندی عمومی شهروندان را در پی داشت و امیدواریم ضلع جنوبی نیز با برطرف شدن موانع زودتر اجرایی شود که با توجه به شرایط اقلیمی، شهروندان با بهره مندی از سایبان ها قدری از گزند گرمای طاقت فرسا در امان باشند.

🔸وی تصریح کرد: همچنین طرح سایبان خیابان سلمان فارسی حد فاصل آزادگان تا شریعتی نیز آماده شده که به عنوان یکی از اولویت های شهرداری مطرح است.

🔸در ادامه معاون شهردار اهواز، موضوعات بافت فرسوده را به دو بخش اصلی تقسیم و اعلام کرد: در بخش اول با بافتهایی مواجه هستیم که علاوه بر فرسوده بودن در معرض خطر تخریب هستند مانند بخشی از منبع آب و کوی آل صافی و کوی رمضان که ساماندهی و جابه جایی این واحدهای مسکونی به نقاط امن از اواسط دهه ۸۰ در دستور کار مدیران استان و شهرستان بوده است.

🔸وی افزود: در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰، حدود ۲۲۴ واحد مسکونی در مجاورت محله منبع آب که زمینی مناسب از نظر زمین شناسی و زیرساخت های شهری بود ساخته شد و ساکنان این منازل که وضعیت فوق بحرانی داشتند به این مکان امن هدایت شدند.

🔸زارع زاده با بیان اینکه حدود ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر در محدوده بحرانی منطقه منبع آب واقع هستند، اذعان کرد: خوشبختانه دولت اهتمام ویژه ای به این موضوع دارد و هم اکنون با مشارکت بخش خصوص مجتمع ۱۶۸۰ واحدی برای این بافتهای پرخطر با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد در محله سپیدار ( از نظر فرهنگی و اجتماعی قرابت زیادی با محله فعلی آنان دارد) در حال ساخت است و طبق برنامه زمان بندی، انشاله تا پایان سال حداقل ۲۰۰ واحد و سپس در مرحله دوم ۶۰۰ واحد ازین واحدهای پرخطر تخلیه شده و به محل جدید انتقال می یابند.

🔸معاون معماری و شهرسازی شهرداری اهواز در ادامه به بخش دوم موضوع بافت فرسوده اشاره و اظهار کرد: در دو دهه اخیر شهرداری ها مکلف به انجام مطالعات جامعی در حوزه بافت فرسوده- با هدف دست یافتن به اطلاعات دقیقی همچون تعداد محلات، جمعیت شمول و برنامه ریزی برای این بافتها- بودند که در اهواز این موضوع مغفول مانده بود که خوشبختانه در یک سال اخیر این مطالعات پایه ای انجام شد که براساس این مطالعات ۶۴ محله با جمعیتی بالغ بر ۴۶۰ هزار نفر در اهواز مشمول قانون بافت فرسوده شناسایی شدند.

🔸هدایت اله زارع زاده با اعلام اینکه فقط در ظرف مدت شش ماه مطالعات سطح یک بازآفرینی شهری انجام و به تصویب رسید و اکنون در مرحله ابلاغ است. اظهار کرد: یکی از مزیت های اصلی مطالعات جامع تسریع در مسیر اخذ تسهیلات دولتی یا تعریف دقیق برای اختصاص منابع داخلی شهرداری برای ساماندهی و احیای بافت های فرسوده در سطح اهواز است.

🔸وی با اشاره به موضوع و معضل همسان سازی پیاده روها بیان کرد: پیاده روها باید به شکلی باشد که آحاد مردم بویژه معلولین و سالمندان بتوانند براحتی در آن تردد کنند. در این زمینه در سال جاری احداث ۵۰ کیلومتر پیاده رو در معایر پرتردد و بویژه در نقاطی که تجمع مراجعه کنندگان اداری در آنها بسیار است اقدامات مناسب سازی هداف گذاری شده و متولی این پروژه نیز به منظور سرعت و تمرکز در کار سازمان بهسازی و نوسازی است.

🔸معاون معماری و شهرسازی شهرداری اهواز در خصوص پیاده روهای معابر محلی بیان کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ نقشه های اجرایی طرح بر و کف خیابان، عرض و ارتفاع و رمپ پیاده رو به مالکین و سازندگان مسکن ابلاغ می شود برای ساماندهی پیاده رو معابر محلات نیاز به همدلی، همسویی و تمکین به قانون توسط سازندگان و پذیرش مسئولیت توسط مهندسان ناظر ساختمان داریم تا در چارچوب ضوابط پیاده روی همسطح و قابل قبولی در شهر داشته باشیم.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار