راه اندازی پنج صندوق ضمانت حمایت از صنایع خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آبان 1402 | 09:16 ق.ظ
راه اندازی پنج صندوق ضمانت حمایت از صنایع خوزستان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان: راه اندازی پنج صندوق ضمانت حمایت از صنایع خوزستان در دست پیگیری است.

حمیدرضا فلاح با اشاره به اهمیت رونق صندوق‌های ضمانت برای حمایت از صنایع گفت: راه‌اندازی ۵ صندوق ضمانت حمایت از صنایع و کسب و کار استان از وزارت صمت در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های ضمانتی یکی از پتانسیل‌های تامین مالی و حمایت از صنایع استان محسوب می‌شوند، افزود: ۵ صندوق حمایت از صنایع، معادن و صادرات در وزارت صمت ایجاد شده که هر کدام در بخشی از حوزه کسب و کار فعالیت دارند.

فلاح با بیان اینکه هر یک از استان‌ها نیز باید این صندوق‌ها را راه اندازی کنند، ادامه داد: در خوزستان این صندوق‌ها هنوز فعال نشده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: این صندوق‌های ضمانت شامل؛ “توسعه صادرات”، “حمایت از صنایع دریایی”، “صنایع کوچک”، “حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته” و “بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی” است.

وی می‌گوید: این صندوق‌ها با همکاری ۲ بانک تخصصی صنعت و معدن و توسعه صادرات حمایت مالی می‌شوند و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تامین منابع مالی صنایع مربوطه هستند.

به گفته فلاح؛ یکی از مسیر‌های رشد، شکوفایی و توسعه صادرات واحد‌های تولیدی و صنعتی استفاده از ظرفیت این صندوق‌ها است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار