ضرورت استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ صلح و سازش

تاریخ انتشار: سه شنبه 23 آبان 1402 | 11:14 ق.ظ
ضرورت استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ صلح و سازش رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی، کاهش ورودی پرونده ها به محاکم و ترویج و اشاعه فرهنگ غنی و خیرخواهانه صلح و سازش، باید از ظرفیت بقاع متبرکه استان استفاده کرد. حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه مشترک با معاون فرهنگی و حقوقی سازمان اوقاف و امور […]

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: در راستای تحقق سند تحول قضایی، کاهش ورودی پرونده ها به محاکم و ترویج و اشاعه فرهنگ غنی و خیرخواهانه صلح و سازش، باید از ظرفیت بقاع متبرکه استان استفاده کرد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه مشترک با معاون فرهنگی و حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه استان، اظهار داشت: امروز وظیفه تمامی مسئولین در هر سمت و جایگاهی، خدمت به مردم است و این یک نعمت بسیار ارزشمند برای همه ماست که قدر این نعمت را بدانیم.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب بقاع متبرکه در استان جهت حل و فصل مشکلات و اختلافات مردم، بر ایجاد شعب ویژه شورای حل اختلاف در این اماکن مقدس تاکید کرد و گفت: با تشکیل هئیت های یاوران صلح در بقاع متبرکه به منظور ایجاد صلح و سازش و عفو گذشت در اختلافات مردمی، می توان در کاهش تنش‌ها و درگیری‌های اجتماعی اثرگذار بود.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: هر چه فعالیت‌ها مردمی‌تر شود، نتایج بسیار ارزشمند و تأثیرگذارتری در جامعه دارند و در همین راستا از ظرفیت‌های بالقوه معتمدین، بزرگان، سران عشایر و طوایف، روحانیون و سادات که بتوانند دعاوی و اختلافات مردمی را قبل از تشکیل پرونده در مراجع قضایی به‌صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند، استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه معاون فرهنگی و معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه استان بر تعامل و گسترش همکاری با این معاونت تاکید و از راه‌اندازی شعب شورای حل اختلاف و هیات‌های یاوران صلح در بقاع متبرک استقبال کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار