تامین پایدار آب آشامیدنی در آغاجاری با اجرای خط انتقال و تجهیز چاه

تاریخ انتشار: شنبه 21 بهمن 1402 | 11:54 ق.ظ
تامین پایدار آب آشامیدنی در آغاجاری با اجرای خط انتقال و تجهیز چاه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: به منظور تامین پایدار آب آشامیدنی در آغاجاری با اجرای خط انتقال و تجهیز چاه

صابر علیدادی در مراسم بهره برداری طرح تجهیز چاه و اجرای خط انتقال آب آشامیدنی شهرستان آغاجاری گفت: این طرح شامل حفاری ۲ حلقه چاه به عمق ۸۰ متر با دبی ۳۵ لیتر بر ثانیه و یکهزار و ۳۰۰ متر خط توسعه شبکه برق رسانی به چاه‌ها بود که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: تجهیز ۲ حلقه چاه که شامل خرید و نصب تابلو برق، ترانسفورماتور، الکتروپمپ شناور، شیر آلات و اتصالات بود در این طرح اجرایی شده است.

علیدادی درخصوص اجرای خط انتقال آب آشامیدنی در این شهرستان می‌گوید: ۳ کیلومتر خط انتقال (لوله فولادی) از چاه‌ها تا تصفیه خانه آب آغاجاری با هدف تامین آب آشامیدنی پایدار برای این منطقه اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان جمعیت زیر پوشش این طرح را ۱۲ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام بارندگی و بالا رفتن کدورت آب رودخانه مارون، به مدت چند روز امکان برداشت و انتقال آب به شهر آغاجاری نبود و شهر دچار کمبود آب می‌شد، حفر و تجهیز چاه در دستور کار شرکت آبفا خوزستان قرار گرفت.

به گفته علیدادی؛ مشکل تامین آب در ایام بارندگی با تکمیل این طرح برطرف شد.

تاکنون آبرسانی به ۲ هزار روستای خوزستان انجام شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار